Schema voor een individuele bridgewedstrijd met 28 spelers
 
TAFEL
RONDE
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
 
1
 
1
1522
8
 
2
1623
9
 
3
1724
10
 
4
1825
11
 
5
1926
12
 
6
2027
13
 
7
2128
14
 
 
2
 
7
2024
9
 
1
2125
10
 
2
1526
11
 
3
1627
12
 
4
1728
13
 
5
1822
14
 
6
1923
8
 
 
3
 
6
1826
10
 
7
1927
11
 
1
2028
12
 
2
2122
13
 
3
1523
14
 
4
1624
8
 
5
1725
9
 
 
4
 
5
1628
11
 
6
1722
12
 
7
1823
13
 
1
1924
14
 
2
2025
8
 
3
2126
9
 
4
1527
10
 
 
5
 
4
2123
12
 
5
1524
13
 
6
1625
14
 
7
1726
8
 
1
1827
9
 
2
1928
10
 
3
2022
11
 
 
6
 
3
1925
13
 
4
2026
14
 
5
2127
8
 
6
1528
9
 
7
1622
10
 
1
1723
11
 
2
1824
12
 
 
7
 
2
1727
14
 
3
1828
8
 
4
1922
9
 
5
2023
10
 
6
2124
11
 
7
1525
12
 
1
1626
13
 
Klik hier om terug te gaan naar de vorige bladzijde.
 
Dit is het mooiste mij bekende schema voor een individuele wedstrijd. Hierbij kunnen binnen een overzichtelijke tijd alle spelers elkaar tegenkomen in een andere positie. Begin 's morgens bij voorbeeld om half elf.

In de ochtendzitting wordt dit schema gespeeld. Er worden drie spellen per ronde gespeeld. Deze zitting duurt dan drie uur. Even over half één wordt er dan gelunchet en om kwart voor twee begint de tweede zitting.

In de middagzitting nemen de spelers hun uitgangpositie van dit schema weer in, maar dan ruilen de Zuidspelers van richting met de Westspelers. Er worden weer drie spellen per ronde gespeeld. En ook deze zitting kan in drie uur worden afgewerkt. Tegen vijf uur is men klaar met deze tweede zitting. Tijd voor een heerlijk buffet.
Om zeven uur (of even later) begint de derde zitting.

De spelers nemen aan het begin van de derde zitting weer hun uitgangspositie in volgens bovenstaand schema. Maar nu ruilen de spelers met de nummers 8 t/m 14 (op de aanvankelijke Zuid-plaatsen) van windrichting met de Oost-spelers (de nummers 22 t/m 28).
Om half elf is deze derde zitting (drie spellen per ronde) afgelopen. Tijd voor de einduitslag.
Iedereen heeft elke andere speler dan als partner gehad en ook elke andere speler als tegenstander in een andere richting.

Gebruik ook voor zo'n individuele wedstrijd spellen die al in een eerder toernooi zijn gespeeld en waarvan de frekwentiestaten voor handen zijn. Reken de frekwentiestaat om naar een top van 100. Schrijf op een kaartje dat bij het spel wordt gevoegd aan de ene kant de kaartverdeling en aan de andere kant de bijbehorende frekwentiestaat. De spelers kunnen dan zelf hun scores en het totaal van hun verdiende MP's bijhouden.