06-03-03
KAARTVERDELINGEN  MAKEN  MET  EEN  MUZIEKSTUK
Klik hier als u terug wilt naar de eerste bladzijde.

De gebruikelijke wijze om met de computer kaartverdelingen te maken is die met behulp van de randomizer. Maar het kan ook anders. Namelijk met behulp van een bestand. De ASCII-waarde van de tekens waaruit zo'n bestand is opgebouwd, vervangt dan de waarde van de door de randomizer geproduceerde willekeurige getallen. De willekeurige getallen van de randomizer beantwoorden aan de kansberekening. Dat is natuurlijk niet het geval bij de reeksen spellen die worden gemaakt met bestanden. Maar met de randomizer kunnen niet alle mogelijk kaartverdelingen worden gemaakt. Met een bestand zijn veel meer onverwachte en ook grilliger verdelingen mogelijk. Zo'n bestand kan een tekst zijn, of ook wel een plaatje, maar ook een muziekstuk. U vindt hier de mogelijkheid om 24 spellen te bekijken die zijn geschud met behulp van een muziekstuk. Een gitarist speelde op zijn Spaanse gitaar een vlammende flamengo van ruim vijfeneenhalve minuut. Het stuk is op schijf te groot om hier af te spelen. Er zouden van dit bestand met mijn schudprogramma 1.738.434 verschillende spellen mee geschud kunnen worden. Het programma was hierbij ingesteld op methode 6, interval 10 en het eerste spel uit de getoonde reeks is in feite spel 9859 uit de dan te produceren serie. Het gaat hiet om de laatste 33 spellen die met deze instelling gemaakt konden worden.  
Klik hieronder om de spellen te zien:
1 en 2

3 en 4

5 en 6

7 en 8

9 en 10

11 en 12

13 en 14

15 en 16

17 en 18

19 en 20

21 en 22

23 en 24

De spellen zijn gespeeld met de programma's Jack 1.3 , Braassembridge 5.2.2  , Eindeloos Bridge 7+  en  GIB 6.
Wilt u alle 33 spellen bij elkaar zien, zonder het bieden en spelen van deze programma's,
klik dan .
Klik  om de 33 spellen op te halen in PBN-formaat (ZIP-bestand)
en  om ze op te halen in tekstformaat om ze uit te printen met b.v. WordPad.