Een sterk merk

Na jaren als (hoofd)redacteur aan een reeks uiteenlopende publiekstijdschriften en websites te hebben gewerkt, zag ik het medialandschap rond 2000 in rap tempo veranderen. Adverteerders en lezers namen vaker en sneller afstand van een groot aantal printtitels. Wat aanvankelijk slechts leek op een tijdelijke economische dip, was de aanzet tot een complete aardverschuiving. Lezers waren nog alleen 'vast te houden' dankzij flinke investeringen in een brede mediamix; het magazine kreeg er een website, televisieprogramma, events en zelfs een eigen winkeltje bij.

Het genereren van additionele inkomsten kwam voorop te staan. Om minder afhankelijk van advertentiepagina's, abonnees en de verkoop in de kiosk te zijn. Iedere uitgever, marketeer, verkoper en redacteur moest merkgericht gaan denken. Tot de doorbraak van social media alle traditionele en zogenaamd vernieuwende uitgeefplannen in de shredder deden belanden.

Niet het product, niet de content, maar de consument is inmiddels koning bij de (uit)bouw van Het Merk. Of het nu om media gaat, om de communicatiestrategie van een bedrijf of om de verkoop van een product; wil je een sterk merk, dan is interactie met de (toekomstige) klant tegenwoordig essentieel.

Maar hoe vind je die klant? Hoe spreek je 'm aan? Met welke middelen en langs welke kanalen? Waar is hij gevoelig voor en hoe blijf je hem eigenlijk volgen in dit gesegmenteerde, trendgevoelige medialandschap? Ook niet onbelangrijk; hoe verleid je de kritische, mondige, selectieve en interactieve consument tot actie en transactie?

Op al deze vragen probeert EA Media een antwoord te geven. Via een hechte samenwerking met alle opdrachtgevers, uiteraard.

Edwin Ammerlaan, Amsterdam, 2016

Neem contact op!

Breed portfolio

Sinds de start van EA Media in 2002 zet ik mijn ervaring als zelfstandig communicatie- en mediaprofessional in voor onder andere:

  • Productie en ontwikkeling van print, digitale platformen en social mediakanalen.
  • Adviezen op het gebied van merkstrategie, communicatie en pr.
  • Bemanning van en leiding geven aan redactie- en communicatieteams.
  • Het uitvoeren van testen m.b.t. producten, diensten en merkbeleving.
  • Het opstellen en implementeren van communicatie-, marketing- en uitgeefplannen.

Ruime ervaring

Dankzij een breed scala aan opdracht- en werkgevers (o.a. Sanoma, ANWB Media, IDG, ANP, GMG, VNU Business Publications, VNU Media, OOR, Aloha, Revolver, Lust For Life Magazine, Gruner & Jahr, Sanoma Custom Publishing, NOC*NSF, Nederlands Handbal Verbond, Nederlandse Golf Federatie) zorgt EA Media bovendien voor:

  • Ruime leidinggevende ervaring.
  • Een breed actief network in o.a. journalistiek, ICT, sport, cultuur, lifestyle en entertainment.
  • Up-to-date kennis van marktonderzoek, videoproductie en social media.
  • Ervaring in het werken met buitenlandse bedrijven en partners.
  • P&L verantwoordelijkheden en budgetbeheer.

Klik op de onderstaande link voor een overzicht van alle mogelijkheden.

Portfolio