© 2004-
Rail-
Ik heb gekozen voor het fabrikaat Wenz daar dit een mooi eindresultaat geeft, en redelijk betaalbaar is. In het railplan heb ik twee wissels van het type EW 190 1:9, en drie stuks van het type EW 110 1:6 verwerkt. De eerste twee zijn uiteraard langer van formaat.
Je praat al snel over 72 cm lengte voor de 190’er, en 57 cm voor de 110’er.
Gekozen is voor de Oberbauart S49 Regelspur van de DB met code 143 railprofiel van
Peco. Dat komt het dichtste in de buurt van het grote voorbeeld. De railstoelen zijn
niet gegoten zoals bij andere leveranciers, maar bestaan uit geëtste platen uit nikkel-
De railvoet wordt hier op gelegd, en vastgezet met kleine oogjes en spijkertjes van ca. 8 mm lengte en aansluitend worden alle railstaven voorzien van de roestkleur wat ik aanbreng met de airbrush voor een fraai resultaat.
Voor meer informatie over deze fraaie produkten van Wenz Modellbau verwijs ik graag naar de website van Dhr. Ekkehard Wenz.
Op de foto rechts een door mij gesuperde en omgebouwde V100 van Lenz op een stuk
15 meter spoor van Wenz Modellbau, Oberbauart K S-
houden het geheel vast op hun
plaats.
Al met al veel spijkerstjes slaan bij een modulebaan van 5 meter lengte, maar het mag de pret niet drukken.
(circa 2700 spijkertjes nu reeds geslagen met een hamertje...)
Voor meer informatie kunt u deze link volgen: http://wenz-
Op de foto’s hiernaast kunt u zien hoe het eruit ziet tijdens de bouw, en hoe ik het ga aankleden en inrichten....