Witchcat's News- and Shit blog

zaterdag 18 maart 2006

Kwaliteit

PvdA-leider Wouter Bos voorziet "ongelukken" met nieuwe allochtone raadsleden van zijn partij. Bos is bevreesd voor raadsleden die met voorkeurstemmen zijn gekozen, terwijl ze aanvankelijk op een niet-verkiesbare plek stonden.
"Onze winst is zo groot dat veel mensen -onder wie allochtonen - een raadszetel hebben gekregen, terwijl we niet weten of ze net zo gekwalificeerd zijn als mensen hoger op de lijst", aldus Wouter Bos.

Beste Wouter, als we gaan discussiëren over kwaliteit in relatie tot politici dan lust ik er nog wel een paar....

donderdag 16 maart 2006

Radiostilte

Het CDA komt niet terug in het nieuwe college van burgemeester en wethouders in Coevorden. PvdA en VVD hebben besloten om samen een coalitie te vormen.
(Dagblad v/h Noorden, 16 mrt 06)

Ik kan over dit krantenbericht heéééééél véééééél zeggen, maar ik doe het lekker niet....

maandag 6 maart 2006

Verkiezingen

zondag 5 maart 2006

Studer Revox

Omdat de Donald Duck deze week niet is bezorgd vanwege de vogelgriep moest ik op zoek naar een andere vorm van bezigheidstherapie . Aangezien ik nog geen zin heb om de Belastingen van dienst te zijn met een vroegtijdige digitale aangifte, heb ik mij maar bezondigd aan wat doelloos gesurf op internet.
In dat kader kwam ik, gezien mijn voorkeur voor hifi welhaast vanzelfsprekend, uiteraard terecht op sites die een link hebben met audio. Zo kon het gebeuren dat ik stootte op diverse sites waarin de loftrompet wordt gestoken over de audioproducten van het Zwitserse merk Studer Revox. Waarbij Studer staat voor de professionele markt en Revox voor de particuliere markt.

Ik heb het genoegen gesmaakt om in de jaren Tachtig eigenaar te zijn geweest van een Revox B261 versterker en een Revox B261 tuner. Met name de laatste was een door een velen geliefd product gezien de geweldige FM ontvangst die je er - met een goede buitenantenne - mee kon bereiken. Door de komst van de kabel is dit alles nostalgie geworden. De versterker en de tuner zijn inmiddels dan ook allang weer vervangen door exemplaren van Music Fidelity.

Studer en Revox zijn vooral wereldberoemd geworden om hun spoelenrecorders. Ik had er graag één willen hebben maar Revox was een duur merk en dat kon bruin niet trekken dus moest ik mij tevreden stellen met een TEAC X10R. Niks mis mee, maar aan een Revox B77 kon ie niet tippen.
Ik kom tot dit alles omdat ik mij verbaas over de levendige handel die er op internet plaatsvindt m.b.t. de producten van Revox. Een geheel gereviseerde B77 brengt nu nog 650,00 Euro op. Een derde van de oorspronkelijke prijs, hetgeen voor een circa 25 jarig audioproduct niet slecht genoemd mag worden. Heel stiekum heb ik overwogen om een "oudje" aan te schaffen. Maar m'n verstand bleek gelukkig (?) sterker dan m'n audiogevoel.

Immers, wat moet een mens nog met een analoog product ten tijde van het digitale tijdperk en de vogelgriep........

zaterdag 4 maart 2006

Die Mannschaft

Enkele Duitse politici willen de coach van het nationale Duitse voetbalelftal voor een parlementaire commissie slepen. Jürgen Klinsmann moet zijn trainingsmethoden maar eens komen uitleggen, na de in hun ogen blamerende nederlaaag van die Mannschaft van 4-1 tegen Italië, vinden ze.

Hoewel het idee op zich natuurlijk volkomen belachelijk is, is hiermee maar weer eens overduidelijk gebleken dat sport en politiek wel degelijk alles met elkaar te maken hebben.

woensdag 1 maart 2006

Reklame

Ik ben ten slotte de baas van dit weblog, dus een beetje reklame maken voor je eigen dagelijkse werk moet kunnen vind ik:

De Duitse en Nederlandse Ministeries van Economische Zaken, het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling en de Bentheimer Eisenbahn AG investeren komend jaar 12,5 miljoen euro in de eerste Duits-Nederlandse grensoverschrijdende containerterminal op het Europark Coevorden-Emlichheim. Voor de Bentheimer Eisenbahn AG is dit de grootste investering uit haar 111-jarig bestaan.
De investering is bedoeld om de bestaande terminal op het Europark uit te breiden. Gezamenlijk met 13 andere Nederlandse partners richtten de Bentheimer Eisenbahn AG in 1993 de firma Euroterminal Coevorden B.V. op voor het overslaan van containers van het spoor naar de weg. Aan de rand van het grensoverschrijdende bedrijventerrein Europark op Nederlandse grond van de gemeente Coevorden ontstond het regionaal overslagcentrum. In 2005 werden via deze terminal ongeveer 25.000 containers overgeslagen; goed voor zo?n 550.000 ton. In 2010 zal de overslag naar schatting 1.000.000 ton bedragen. Door de sterk stijgende vraag naar containervervoer van en naar Coevorden heeft de Bentheimer Eisenbahn AG besloten te investeren in een grensoverschrijdende terminal. In Zuidoost-Drenthe ontstaat op de grens met het Grafschaft Bentheim de eerste echte trimodale grensoverschrijdende terminal voor het overladen van containers van spoor naar weg, van spoor naar water en van weg naar weg en vice versa. Vanuit de grensoverschrijdende terminal zullen er treinverbindingen zijn met 23 Europese steden, waaronder Hamburg, Ludwigshafen, Verona, Salzburg, Warschau en Boedapest. De terminal biedt over de weg directe aansluitingen op het internationale snelwegennet en ligt de terminal direct aan de aanwezige industriehaven in Coevorden met verbindingen naar de havens van Rotterdam en Amsterdam. Vier maal per week rijdt er een shuttletrein tussen Rotterdam en Coevorden en vandaar uit naar de Europese economische centra. Om de treinverbindingen tussen de nieuwe terminal en de Europese steden verder te verbeteren maakt de Euroterminal Coevorden gebruik van het internationale net van Kombiverkehr GmbH & Co, Frankfurt. Hierdoor zijn vele Europese steden per spoor bereikbaar vanuit Coevorden. Tegelijkertijd bestaan er plannen om vanuit Coevorden een wekelijkse verbinding naar Kutno in Polen te realiseren.

Containerterminal
Op een oppervlakte van ongeveer 34.000 vierkante meter aan Duitse en Nederlandse kant zal in 2007 de grensoverschrijdende containerterminal verrijzen. Het overslagstation wordt uitgerust met twee circa 650 meter lange laadsporen. Daarnaast zijn voor de overslagactiviteiten twee mobiele kranen voorzien. De totale investeringskosten bedragen circa 12,5 miljoen euro, waarvan 6,5 miljoen is gesubsidieerd door het Duitse ministerie van Economische Zaken en 3,7 miljoen door EFRO (Europese subsidie) en EZ/Kompas (Economische Zaken) via het Samenwerkingsverband Noord-Nederland en 2,3 miljoen euro door de Bentheimer Eisenbahn AG.