Dag 5 Vrijdag 1 Oktober 2004

Vanmorgen met de trein in Aswan aangekomen, vanuit Cairo. De treinreis was niet zo romantisch. De bevolking was helft lokaal en de andere helft buitenlander. Ontbijt met koffie en thee was een beetje aan de dure kant. De laatste 2 uren van de reis waren het leukste, met een mooi uitzicht, dat zo anders is dan wat we Cairo zagen! Dat het anders is, werd bevestigd toen we het station uitliepen. Er was bijna geen verkeer, minder mensen en ze zijn niet zo opdringerig. Dit is eigenlijk best een verademing!
We maken een kleine wandeling om bij het hotel te komen. Onderweg zijn we getuige van het optreden van politieagenten; een jonge (14) broodverkoper krijgt een pak slaag en een minibusbestuurder wordt schreeuwend de waarheid uitgelegd. Ik had begrepen dat de bedoeling was dat wij als toerist dat soort dingen niet zouden zien, maar erg is het niet. Het geeft ons een realistische kijk op dit mooie land.
Het grootste deel van de wandeling gaat over de boulevard. Heerlijk, wat een stad. Dit zorgt voor heel veel ontspanning. Het hotel ligt ook aan de boulevard en we weten een kamer met uitzicht te bemachtigen.
We hebben even lekker gedoucht, een dutje gedaan en even gewassen. Lekker makkelijk, sneldrogende kleding! De rest van de dag hebben we lekker rondgelopen over de souq, wat praatjes gemaakt en de koopwaar geïnspecteerd. Uitgebreid gedineerd bij het 'Aswan Moon'restaurant. Heerlijke lokale lekkernijen en een plezierige mix van locals en toeristen.
De dag afgesloten met een drankje op het dakterras van ons hotel. SLIK...is een café ofzo die niet bij het hotel hoort en waar een Stella en Cola heel duur is. Er staat een artiest te zingen en de volumeknop staat op tien. De eerste én laatste keer dat we daar waren. Toen bleek ook nog dat we deze muziek op de kamer konden horen. Maar dit is één van de dingen, die dit land voor ons heel charmant maken.