Nieuw

New

OTTAVIANO PETRVCCI
Image2.gif (125078 bytes)

Nederlandse en tweetalige bladzijden

Home

Inleiding Renaissance bladmuziek

Renaissance bladmuziek

Bicinia van Obrecht tot Mozart

Inleiding Gregoriaans

Gregoriaans in modern notenschrift

Post Petrucci

Middentoon- stemming

Links

Verantwoording

Curriculum en contact

Deze site is gepubliceerd in maart 2005.

Op 8 april 2005 toegevoegd:

Pagina Bladmuziek:

Partituren voor (blokfluit-) ensemble

Pagina Inleiding:

Passage over de verhouding tussen Ottaviano Petrucci en Andrea Antico, met afbeelding van Antico's titelpagina uit 1517

Op 19 april 2005 gewijzigd: alle midi-bestanden op de pagina bladmuziek

Op 23 april 2005 op de home page: teller toegevoegd

Op 16 mei 2005 toegevoegd: Johannes Ghiselin Verbonnet, Carmen in sol.

Op 22 mei 2005 toegevoegd en op 13 juni 2005 verbeterd: Alexander Agricola, Je n'ay deuil

Op 14 juni 2005 toegevoegd en op 21 en 29 september  en 5 oktober 2005 verbeterd: Marbrianus de Orto, La mi la sol

Op 15 juli 2005 toegevoegd: Alexander Agricola, Je n'ay dueil, versie voor 4 instrumenten

Op 15 september 2005 toegevoegd: afbeelding van een clavecimbel uit 1480 op de pagina Inleiding

This site has been published in March 2005.

Added April 8th 2005:

Page Scores:

Scores for (recorder) ensemble

Page Introduction:

Passage on the relation between Ottaviano Petrucci and Andrea Antico, with image of Antico's title page from 1517

Changed April 19th 2005: all midi-files on the page scores

Added April 23th: counter on home page

Added May 16the 2005: Johannes Ghiselin Verbonnet, Carmen in sol.

Added May 22nd 2005 and corrected June 13th 2005: Alexander Agricola, Je n'ay deuil

Added June 14th 2005 and corrected September 21st and 29th and October 5th 2005: Marbrianus de Orto, La mi la sol

Added July 15th 2005: Alexander Agricola, Je n'ay dueil, version for 4 instruments

Added September 15th 2005: image from 1480 of a harpsichord on the page Introduction.

English and bilingual pages

Home

Introduction to Reaissance sheet music

Renaissance sheet music

Introduction to Gregorian chant

Gregorian chant in modern staff notation

Bicinia from Obrecht to Mozart

Post Petrucci

Mean tone temperament

Links

Acknowledgments

Curriculum and contact

Op de pagina bladmuziek op 29 september 2005 toegevoegd: Johannes Ockeghem Fors seulement I en op 5 oktober Fors seulement II, en Hubert Waelrant, Als ick u vinde

Op 6 oktober 2005 toegevoegd Orlando di Lasso, Matona mia cara

Op 8 oktober 2005 toegevoegd Pierre de la Rue, Fors seulement

Op 12 oktober 2005 toegevoegd: versie voor (blokfluit-) ensemble van Marbrianus de Orto La mi la sol en Hubert Waelrant, Als ick u vinde en op 31 oktober/ 11 november die van Giovanni Gabrieli, Canzon seconda; op 22 januari 2006 is de altus hiervan vervangen en op 4 juli zijn de diminuties in de trant van Girolamo Diruta toegevoegd.

Op 18 december 2005 toegevoegd: pagina Gregoriaans in modern notenschrift voor blokfluit,ander melodie-instrument of solo-zang

Op 28 december 2005 toegevoegd: losse partijen bij Pierre de la Rue, Fors seulement en clavecimbel- en blokfluitversie van Jacob Obrecht, Fors seulement

Op 18 januari 2006 zijn alle stukken op de pagina Gregoriaans in modern notenschrift herzien

Op 3 februari 2006 is toegevoegd  Johannes Ghiselin Verbonnet, La Alfonsina

Op 6 februari 2006 toegevoegd op de pagina Gregoriaans in modern notenschrift de introitus Gaudeamus voor het feest van St. Agatha (5 februari).

Op 12 februari 2006 toegevoegd Johannes Martini, La Martinella

Op 16 februari 2006 toegevoegd Pierre de la Rue, Plorer, gémir, crier / Requiem, en op 20 februari 2006 Mijn hert heeft altijts verlanghen

Op 27 februari 2006 toegevoegd de pagina Bicinia van Obrecht tot Mozart, voor blokfluiten of andere melodieinstrumenten, met muziek van Obrecht, Agricola, Bach en Mozart.

Op 3 maart 2006 toegevoegd Antoine Busnois, In mijnen sin

Op 10 maart 2006 toegevoegd Alexander Agricola, In mijnen zin

Op 13 maart 2006 toegevoegd op de pagina Bicinia van Obrecht tot Mozart Johannes Ghiselin Verbonnet, Bicinium, en op 15 maart François Couperin, Concert nr. 13 uit Les Goûts réunis

Op 17 maart 2006 toegevoegd Josquin des Prez, Entré je suis en grant pensée in een driestemmige versie en op 9 april 2006 de vierstemmige.

Op 21 maart 2006 toegevoegd Henricus Isaac, In meinem sinn, versie in 61 maten en op 24 maart 2006 de versie in 44 maten.

Op 19 april 2006 toegevoegd op de pagina Gregoriaans in modern notenschrift  een verklaring van mijn werkwijze bij de omzetting vanuit het kwadraatschrift. De foto van het clavecimbel uit 1480 op het gewelf van Häverö (Zweden) op de pagina Inleiding heeft een beter contrast gekregen.

Op 27 april 2006 toegevoegd  Johannes Ockeghem, Mors tu as navré/Miserere

Op 21 mei 2006 toegevoegd enkele opmerkingen over copyright op de pagina verantwoording, enkele correcties in Gaudeamus en een versie in kwadraatnotatie op de pagina Gregoriaans in modern notenschrift.

Op 12 en 14 juli 2006 verbeterde versies geplaatst van  Pierre de la Rue, Plorer, gémir, crier / Requiem, Antoine Busnois, In mijnen sin en Johannes Ockeghem, Mors tu as navré/Miserere

Op 13 september geplaatst een opnieuw verbeterde versie van Antoine Busnois, In mijnen sin, alsmede een versie getransponeerd alla quarta bassa, en een versie van Pierre de la Rue, Mijn hert heeft altijts verlanghen alla quinta bassa. Op de pagina Renaissance bladmuziek zelf is tevens de achtergrond van deze transposities uitgelegd.

Op 24 en 29 september 2006 zijn op de pagina Gregoriaans in modern notenschrift de alle stukken verbeterd, evenals de verklaring omtrent mijn werkwijze bij de omzetting van kwadraat- naar moderne notatie.

Op 30 september 2006 heb ik mijn eigen compositie "IJmuiden 1953" voor blokfluitkwartet toegevoegd op de pagina Curriculum en contact.

Op 6 oktober 2006 geplaatst Josquin des Prez, Fortuna deperata

Tussen 2 en 13 oktober 2006 zijn alle oudere bestanden op de pagina Renaissance bladmuziek gecontroleerd en gecorrigeerd, evenals de bijbehorende midi-bestanden.

Op 15 oktober 2006 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek Alexander Agricola, Mijn alderliefste moeschkin.

Op 16 oktober 2006 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek een partituur van het anonieme Die Katzenpfote uit het Glogauer Liedbuch.

Op 17 en 18 oktober 2006 toegevoegd  Alexander Agricola, O Venus bant I and II

Op 6 november 2006 toegevoegd Alexander Agricola, Pater meus agricola est

Op 17 november 2006 toegevoegd het anonieme Fortuna desperata (15-de eeuw)

Op 26 november 2006 toegevoegd Henricus Isaac, La la hö hö

Op 1 december 2006 toegevoegd Hayne van Gizeghem, De tous biens plaine

Op 17 december 2006 toegevoegd op de pagina Bicinia van Obrecht tot Mozart van een versie op de genoteerde hoogte en alla quinta bassa van Jan Pieterszoon Sweelinck, Voicy du gay printemps, en op de pagina Renaissance bladmuziek een klavierversie alla quinta bassa 

Op 20 december 2006 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek  Jacobus Barbireau, Een vroylic wesen

Op 27 december 2006 toegevoegd op de pagina Gregoriaans in modern notenschrift de mis van Kerstavond Hodie scietis en op 5 januari 2007 de nachtmis van Kerstmis Dominus dixit.

Op 9 januari 2007 toegevoegd Henricus Isaac, Insbruck ich muss dich lassen, klaviertranscriptie van de vocale versie, en Insprugk ich muss dich lassen, klaviertranscriptie en partituur van de instrumentale versie.

Op 14 januari 2007 toegevoegd Orlande de Lassus, Haec quae ter triplici cecinerunt ordine, en Justus es Domine, uit het Liber motettarum trium vocum (1575).

Op 22 januari 2007 toegevoegd Henricus Isaac, O Venus' bant

Op 30 januari 2007 toegevoegd Jacobus Barbireau, Scon lief

Op 2 februari 2007 toegevoegd tekst en vertaling van Jan Pieterszoon Sweelinck, Voicy du gay printemps. De uitgave gebaseerd op de gedrukte uitgave van Seiffert uit 1900 is vervangen door een nieuwe, gebaseerd op de oorspronkelijk druk uit 1612.

Op 5 februari 2007 toegevoegd de tekst en losse partijen van Orlande de Lassus, Haec quae ter triplici cecinerunt ordine, en de tekst van Justus es Domine, uit het Liber motettarum trium vocum (1575).

Op 11 februari 2007 toegevoegd Jan Pieterszoon Sweelinck, Io mi son giovinetta, op de genoteerde hoogte en alla quarta bassa, op de pagina Bicinia van Obrecht tot Mozart en een klavierversie alla quarta bassa op de pagina Renaissance bladmuziek

Op 16 februari 2007 toegevoegd Jan Pieterszoon Sweelinck, Che giova posseder op de pagina Bicinia van Obrecht tot Mozart en op de pagina Renaissance bladmuziek een versie voor klavier

Op 3 maart 2007 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek Jan Pieterszoon Sweelinck, Lascia Filli mia cara, driestemmig madrigaal, met versie alla quinta bassa en klaviertrancripties van beide versies

Op 6 maart 2007 toegevoegd Jacobus Barbireau, Gracuuly et biaulx (Bevallig en mooi (?))

Op 16 maart 2007 toegevoegd op de pagina Reniassance bladmuziek Jan Pieterszoon Sweelinck, Facciam, cara mia File, driestemmig madrigaal, met versie alla quinta bassa en klaviertrancripties van beide versies; op 22 maart is een correctie aangebcht in de weergave van triolen.

Op 23 maart 2007 toegevoegd Pierre de la Rue, Tous les regres, vierstemmig rondeau met klaviertranscriptie, tekst en vertaling.

Op 12 april 2007 toegevoegd Jan Pieterszoon Sweelinck, Pere de nous, een driestemmig Onze vader, met klaviertranscriptie

Op 13 mei 2007 toegevoegd Alexander Agricola, De tous biens plaine, vierstemmig instrumentaal rondeau met losse partijen en klaviertranscriptie en op 14 mei 2007 een driestemmige versie met klaviertranscriptie. Deze zijn verbeterd op 24 mei en 3 juni 2007.

Op 28 mei 2007 toegevoegd Josquin des Prez, Si j'ay perdu mon amy, driestemmig, dat zonder tekst is overgeleverd. De tekst zal echter later worden toegevoegd.

Op 3 juni 2007 toegevoegd Josquin des Prez, Si j'ay perdu mon amy, vierstemmig, dat zonder tekst is overgeleverd. De tekst zal echter later worden toegevoegd.

Op 8 en 9 juni 2007 zijn verbeterde versies van de drie tweestemmige stukken van Jan Pieterszoon Sweelinck geplaatst, zowel de klavierversie op de pagina Renaissance bladmuziek al de versie voor twee stemmen of instrumenten op de pagina Bicinia van Obrecht tot Mozart.

Op 11 en 12 juni 2007 zijn verbeterde versies geplaatst van Pierre de la Rue, Plorer, gemier, crier/Requiem en Hubert Waelrant, Als ick u vinde.

Op 18 juni 2007 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek  Jan Pieterszoon Sweelinck, Per te, rosa gentile, driestemmig madrigaal op de genoteerde toonhoogte en alla quinta bassa en een klaviertranscriptie alla quinta bassa.

Op 27 juni 2007 toegevoegd Orlande de Lassus, Ego sum resurrectio et vita, driestemmig motet voor vocale of instrumentale uitvoering, klaviertranscriptie en partituur en partijen met tekst en vertaling.

De vierstemmige versie van Alexander Agricola, De tous biens plaine, is ingrijpend verbeterd op 4 juli 2007 en nogmaals op 12 september en musica ficta verbeterd op 12 oktober 2007.

Op 5 september 2007 toegevoegd het hoofdstuk Renaissancemuziek 1450-1520 aan de Inleiding. Tegelijk daarmee zijn alle teksten op de pagina Renaissance bladmuziek herzien.

Op 14 september 2007 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek  Henricus Isaac Henricus Isaac, La Morra; op 12 oktober 2007 is de musica ficta gewijzigd, en bovendien is een driestemmige versie toegevoegd waarin de verschillende oplossingen van bronnen en uitgevers voor de musica ficta zijn weergegeven.

Op 15 november 2007 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek toegevoegd Jan Pieterszoon Sweelinck, Un sol bacio ti dono, driestemmig madrigaal, met versie alla quinta bassa en klaviertranscriptie alla quinta bassa.

Op 23 november 2007 is de pagina Inleiding  aangevuld met afbeeldingen van het oudste clavecimbel op een altaarstuk uit Minden (D) van 1425 en een uiteenzetting over het handschrift van Henricus Arnault de Zwolle, ca 1440. met afbeelding.

Op 2 december 2007 is op de pagina Renaissance bladmuziek toegevoegd Orlande de Lassus, Christus resurgens ex mortuis, driestemmig motet voor vocale of instrumentale uitvoering, klaviertranscriptie en partituur en partijen met tekst en vertaling.

Op 25 december 2007 is op de pagina Bicinia van Obrecht tot Mozart toegevoegd een versie in g van de prelude BWV 999 van J.S. Bach, bewerkt voor altblokfluit solo. De andere twee bewerkingen in f zijn verbeterd.

Op 21 en 29 januari 2008 is op de pagina Renaissance bladmuziek Emanuel Adriaenssen, Almande Prince, voor luit, klavier en blokfluiten, en Adriaen Valerius, Wilhelmus, voor luit, klavier en cister.

Op 2 februari 2008 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek Adriaen Willaert, circa 1490-1562, Ricercar in mi, (1543)voor klavier of drie instrumenten met losse partijen, en een verbeterde versie van Ricercar in re, eveneens met losse partijen.

Op 3 maart 2008 is toegevoegd de pagina Post Petrucci met bewerkingen voor blokfluitensemble en voor clavecimbel of ander klavierinstrument van composities van Mendelssohn, Roussel, Satie en de eigenaar van deze website.

Op 7 en 12 maart 2008 heb ik de teller van de openingspagina gekopieerd naar de meeste andere pagina's.

Op 13 maart 2008 toegevoegd op de pagina Post Petrucci Erik Satie, Choral inappétisant, arrangement voor blokfluitkwartet.

Op 17 maart 2008 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek William Byrd, Fantasia uit het Fitzwilliam Virginal Book, bewerking voor blokfluitkwartet

Op 23 maart 2008 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek Johannes Ghiselin Verbonnet, La Spagna, versie voor klavierinstrument en partituur met losse partijen

Op 12 april 2008 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek Adriaen Willaert, circa 1490-1562, Ricercar in fa en Ricercar in sol(1543), voor klavier of drie instrumenten met losse partijen

Op 13 april 2008 toegevoegd in de Inleiding een detail van een schilderij van Geertgen tot Sint-Jans met een clavecytherium

Op 10 september 2008 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek Philippe Verdelot, Benche 'l misero cor, versie voor luit en zang door Adriaen Willaert in een transcriptie voor clavecimbel en de originele vierstemmige versie getranscribeerd voor blokfluiten.

Op 12 september 2008 geplaatst de pagina Gregoriaans in modern notenschrift en een afzonderlijke pagina voor de Inleiding Gregoriaans .

Op 27 september 2008 geplaatst op de pagina Renaissance bladmuziek een verbeterde versie van de partituur met losse partijen voor alt en instrumenten en een klaviertranscriptie van Pierre de la Rue, Plores, gémir, crier / Requiem,   Deze zijn op 26 november 2008 nogmaals verbeterd.

Op 30 september 2008 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek Orlande de Lassus, Ave Regina caelorum, partituur voor drie stemmen of instrumenten STB, losse partijen en klaviertranscriptie.

Op 7 oktober 2008 geplaatst op de pagina Gregoriaans in modern notenschrift een verbeterde en aangevulde versie van de tractus Qui confidunt.

Op 17 oktober 2008 is op de pagina Renaissance bladmuziek Orlande de Lassus, Sancta et immaculata Virginitas, partituur voor drie stemmen of instrumenten SAT en losse partijen op de oorspronkelijk genoteerde hoogte en alla quinta bassa ATB, en een klaviertranscriptie alla quinta bassa.

Op 4 november 2008 is op de pagina Renaissance bladmuziek Orlande de Lassus, Sancta et immaculata Virginitas, een extra partij voor tenor blokfluit toegevoegd bij de versie come stà, en losse partijen bij Justus es Domine, en op 6 november 2008 extra partijen voor altblokfluit bij diverse motetten van Lassus.

Op 16 november 2006 is toegevoegd  op de pagina Renaissance bladmuziek een tweede klavierrversie van de driestemmige versie van Henricus Isaac, La Morra; ik heb deze voorzien van diminuties en ornamentering in de trant van Pierre Attaingnant uit 1530/1531.

Op 20 november 2008 is op de pagina Renaissance bladmuziek Orlande de Lassus, O Maria, clausus hortus, partituur voor drie stemmen of instrumenten SAT en losse partijen op de oorspronkelijk genoteerde hoogte en alla quinta bassa ATB, en een klaviertranscriptie alla quinta bassa.

Op 25 december 2008 is op de pagina Post Petrucci toegevoegd Henry Purcell, Chaconne Two in one upon a Ground, voor twee altblokfluiten en bc met verschillende uitwerkingen van de becijferde bas, en op 9 januari 2009 een klavierbewerking van hetzelfde stuk.

Op 11 januari 2009 is op de pagina Renaissance bladmuziek toegevoegd twee verbeterde versies van Antoine Busnois, In mijnen sin, respectievelijk volgens de Codex Florence BN 2439 (Basevi) en Petrucci Canti C, met versies alla quinta bassa voor instrumenten en alleen alla quinta bassa voor klavier. Op 18 en 26 maart 2009 zijn de partituren come stà nogmaals verbeterd.

Op 16 januari 2009 is op de pagina Post Petrucci toegevoegd mijn Gregoriaanse compositie voor één stem Quod chorus vatum, een hymne op tekst van Hrabanus Maurus (ca 800) voor de vesper van Maria Lichtmis.

Op 28 januari 2009 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek  Orlande de Lassus, Domine Deus meus, in te speravi, partituur voor drie stemmen of instrumenten STB en losse partijen op de oorspronkelijk genoteerde hoogte en alla quarta bassa ATB, en een klaviertranscriptie alla quarta bassa.

Op 8 en 22 februari 2009 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek enkele  aparte   blokfluitpartijen bij Jan Pieterszoon Sweelinck's Lascia Filli mia cara.

Op 10 maart en 11 ockober 2009 geplaatst op de pagina Gregoriaans in modern notenschrift verbeterde en aangevulde versies van Aufer a me, Si iniquitates en Qui confidunt.

Op 3 april 2009 geplaatst op de pagina Renaissance bladmuziek Orlande de Lassus, Deus to scis insipientiam meam, partituur voor drie stemmen of instrumenten AA/TB met partijen en een klaviertranscriptie.

Op 22 juni 2009 geplaatst op de pagina Renaissance bladmuziek Orlande de Lassus, Exaudi me, Domine, partituur voor drie stemmen of instrumenten STB met partijen en een klaviertranscriptie.

Op 28 juni 2009 geplaatst op de pagina Renaissance bladmuziek Orlande de Lassus, Diligam te Domine, partituur voor drie stemmen of instrumenten S/ATB met partijen en een klaviertranscriptie., partituur voor drie stemmen of instrumenten STB met partijen en een klaviertranscriptie.

Op 4 juli 2009 geplaatst op de pagina Renaissance bladmuziek Giovanni Gabrieli Canzon seconda met diminuties in the stijl van Girolamo Diruta (1597) met verantwoording waarop ik deze heb gebaseerd. De midifiles zijn daarbij tevens vervangen. Verder is toegevoegd op 8 juli een versie alla quinta bassa

Op 25 augustus 2009 geplaatst op de pagina Renaissance bladmuziek Giovanni Gabrieli: Canzon terza, clavecimbelversie, tweede clavecimbelversie alla quinta bassa, met mijn dimunities in de stijl van Girolamo Diruta in Il Transilvano; partituur en 4 partijen (de baspartij met G-sleutel), tweede partituur alla quinta bassa met 4 partijen.

Op 28 september 2009 geplaatst op de pagina Renaissance bladmuziek Giovanni Gabrieli, Canzon quarta, clavecimbelversie, tweede clavecimbelversie alla quinta bassa, met dimunities in de stijl van Girolamo Diruta in Il Transilvano; partituur en 4 partijen voor blokfluiten.

Op 15 oktober 2009 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek toegevoegd Jan Pieterszoon Sweelinck, Vaga gioia amorosa, driestemmig madrigaal, partituur, tekst en vertaling en losse partijen voor blokfluiten, en klaviertranscriptie, met versie alla quinta bassa, partituur, tekst, vertaling en losse partijen voor blokfluiten, en klaviertranscriptie alla quinta bassa

Op 5 december 2009 is op de pagina  Renaissance bladmuziek toegevoegd drie geheel vernieuwde versies van Antoine Busnois, In mijnen sin, één volgens de Codex Florence BN 2439 (Basevi) en Petrucci Canti C, een tweede volgens een reconstructie en een klaviertranscriptie. Op verzoek van een belanghebbende zijn de laatste twee op 6 december weer verwijderd. In gewijzigde vorm zijn deze op 27 december opnieuw geplaatst. De versies alla quinta bassa heb ik definitief verwijderd.

Op 6 januari 2010 is een aankondiging geplaatst op de Home page en de pagina Gregoriaans in modern notenschrift omtrent de cd Suaviter, vervaardigd door de Schola cantorum Gregoriana Assen onder leiding van Arnold den Teuling, dirigent, blokfluitist en webmaster van deze website.

Op 6 januari 2010 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek toegevoegd Jan Pieterszoon Sweelinck, Dolci labri amorosi, driestemmig madrigaal, partituur, tekst en vertaling en losse partijen voor blokfluiten, met versie alla quinta bassa, partituur, tekst, vertaling en losse partijen voor blokfluiten, en klaviertranscriptie alla quinta bassa.

Op 14 april 2010 toegevoegd op de pagina's Bicinia van Obrecht tot Mozart toegevoegd Jan Pieterszoon Sweelinck, Morir non puo'l mio core, tweestemmig madrigaal, partituur, tekst, vertaling en losse partijen voor blokfluiten, met versie alla quarta bassa, partituur, tekst, vertaling en losse partijen voor blokfluiten, en op de pagina  Renaissance bladmuziek klaviertranscriptie alla quarta bassa.

Tussen 26 april en 10 mei  2010  de bestaande partituren van Sweelinck met afzonderlijke partijen, genoteerd op de hoogten voor blokfluiten. Deze staan op de pagina Bicinia van Obrecht tot Mozart, en Renaissance bladmuziek, zowel bij de versies come stà als bij de versie alla quinta bassa.

Op 12 mei 2010 op de pagina Post Petrucci geplaatst drie 3-stemmige Fantazias van Henry Purcell, in versies voor drie blokfluiten en voor clavecimbel of ander klavierinstrument. De arrangementen zijn gemaakt door Jan Kok.

Op 16 mei 2010 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek toegevoegd Jan Pieterszoon Sweelinck, Qval viue Salamandra, driestemmig madrigaal, partituur, tekst en vertaling en losse partijen voor blokfluiten, met klaviertranscriptie.

Op 15 oktober 2010 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek toegevoegd Jan Pieterszoon Sweelinck, Amor, io sent' un respirar,driestemmig madrigaal, partituur, tekst en vertaling en losse partijen voor blokfluiten, met klaviertranscriptie.

Op 24 november 2010 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek toegevoegd Jan Pieterszoon Sweelinck, Dolcissimo ben mio,driestemmig madrigaal, partituur, tekst en vertaling en losse partijen voor zangstemmen, blokfluiten of andere melodieinstrumenten, met klaviertranscriptie.

Op 23 december 2010 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek toegevoegd Jan Pieterszoon Sweelinck, Ricco amante son' io, driestemmig madrigaal, partituur, tekst en vertaling en losse partijen voor zangstemmen, blokfluiten of andere melodieinstrumenten, met klaviertranscriptie.

Op 1 januari 2011 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek toegevoegd Jan Pieterszoon Sweelinck, Jamais n' avoir, driestemmig chanson, partituur, tekst en vertaling en losse partijen voor zangstemmen, blokfluiten of andere melodieinstrumenten, met klaviertranscriptie.

Op 28 maart 2011 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek toegevoegd klaviertranscripties van Orlande de Lassus/ Orlando di Lasso Prophetiae Sibyllarum, Prologus, Sibylla Persica en Sibylla Libyca.

Op 1 april 2011 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek klaviertranscripties van Orlande de Lassus/ Orlando di Lasso Prophetiae Sibyllarum, Sibylla Delphica en Sibylla Cimmeria.

Op 10 juli 2011 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek Op 10 juli 2011 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek Antonio de Cabezón, Versos del sexto tono, aangevuld met verzen uit het Liber usualis, voor klavier of tokkelinstrument, met arrangement voor vier blokfluiten of andere melodie-instrumenten.

Op 12 juli 2011 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek uit Luis Venegas de Henestrosa's Libro de cifra nueva: de anonieme Fabordón I de vihuela en Fabordón II de vihuela, waarschijnlijk door Alonso Mudarra  en Diego de Pisador, voor klavier of tokkelinstrument, met transcriptie voor vier blokfluiten of andere melodie-instrumenten.

Op 14 juli 2011 toegevoegd op de pagina Post Petrucci Georg Friedrich Händel (Halle 1685 - Londen 1759), Concerto Grosso opus 3 nr. 1 (H.W.V. 312), arrangement voor blokfluiten SSAB (deel 1 en 3) en AATB (deel 2) partituur, midi en losse partijen.

Op 18 en 20 juli 2011 toegevoegd op de pagina Bicinia van Obrecht tot Mozart Adriaen Valerius (Middelburg ca 1575-Veere 1625), Pavane Lachrime met den Bas, uit Nederlandtsche gedenck clanck, Amsterdam 1626, naar John Dowland (1562-1622), Flow my tears, voor sopraan- en basstem, of sopraan- of alt- en basblokfluit, met  arrangementen voor sopraan en alt (-blokfluit) en tenor en bas (-blokfluit), met een tekst n.a.v. de moord op de Franse koning Hendrik IV in 1610, en Pavane Philippi met den Bas, met een treurige tekst naar aanleiding van tegenslag in de 80-jarige oorlog.

Op 23 juli 2011 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek klaviertranscripties van Orlande de Lassus/ Orlando di Lasso Prophetiae Sibyllarum, Sibylla Samia en Sibylla Cumana, en op 18 september 2011 Sibylla Hellespontica en Sibylla Phrygia en op 27 sepember 2011 de Sibyllae Europaea, Tiburtina, Erythraea en Agrippa.

Op 15 november 2011 toegevoegd en 20 december 2011 verbeterd op de pagina Renaissance bladmuziek partituren voor 4 instrumenten en transcripties voor klavierinstrument of harp van Josquin des Prez, A l'eure que je vous en Vive le roy.

Op 13 januari 2012 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek Josquin d'Ascanio (=Josquin des Prez?), In te Domine speravi, in de overgeleverde 4-stemmige vorm en in een min of meer  gereconstrueerde 3-stemmige, klaviertranscripties en partituren voor instrumenten.

Op 16 februari 2012 toegevoegd op de pagina Bicinia van Obrecht tot Mozart en op de pagina Post Petrucci   twee werken van François Couperin: 10-de concert uit Les Goûts réunis, tweede deel, Plainte pour les violes, voor twee gamba's of andere lage instrumenten met extra basstem, zowel volgens de originele druk uit 1724 als met gemoderniseerde sleutels, een versie voor blokfluiten TTB en een versie voor  klavierinstrument of harp; en: 12-de concert, eerste deel, voor twee gamba's en uitgewerkte continuo ad libitum, volgens de originele druk en met gemoderniseerde sleutels, een versie voor blokfluiten  TB en een versie voor  klavierinstrument of harp.

Op 26 maart 2012 is het eerste deel van het 12de concert de versie met uitgewerkte continuo vervangen door het complete 12de concert, maar dan zonder continuo.

Op 30 juni 2012 toegevoegd op de pagina Post Petrucci Carl Philipp Emanuel Bach, Pedal Exercitium BWV 598, transcripties voor altblokfluit en voor clavecimbel, en Franz Schubert, Der Leiermann, arrangement voor blokfluiten SABB.

Op 1 juli 2012 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek  Jan Pieterszoon Sweelinck, Echo fantasia nr 16 in A, arrangement voor blokfluitkwartet SATB

Op 16 juli en nogmaals op 9 november 2012 vervangen op de pagina Renaissance bladmuziek  Antoine Busnois, In mijnen sin, met een nieuw critisch commentaar.

Op 9 oktober 2012 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek Josquin des Prez L'homme armé, versies voor 4 blokfluiten SA/TTB of andere instrumenten, voor klavier en voor klavier met afzonderlijke tenorpartij voor solo instrument of orgel pedaal.

Op 9 oktober 2012 toegevoegd op de pagina Bicinia van Obrecht tot Mozart J.S. Bach, Fuga BWV 961, arrangementen voor alt- en tenorblokfluit en voor sopraan- en altblokfluit, en op 11 november Fuga in e uit Das Wohltemperierte Clavier BWV 855 (zonder prelude).

Op 23 november 2012 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek Josquin des Prez Je sey bien dire, versies voor 4 blokfluiten ATTB of andere instrumenten en transcriptie voor klavierinstrument of harp.

Op 7 december 2012 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek Josquin des Prez Comment peult, versies voor vier instrumenten of twee stemmen en vier instrumenten, come stà en alla quinta bassa, voor vier blokfluiten STTB een transcriptie voor klavierinstrument of harp van de versie alla quinta bassa.

Op 17 december 2012 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek Josquin des Prez Que vous ma dame - In pace in idipsum, voor drie stemmen of instrumenten, SAT en ATB, Op de genoteerde hoogte (come stà) en een kwint lager (alla quinta bassa), en een transcriptie voor klavierinstrument of harp van de versie alla quinta bassa.

Op 22 december 2012 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek Josquin des Prez Baisiez moy voor 2 stemmen AB of instrumenten SA/T of vier instrumenten SAAB of STTB, en een transcriptie voor klavierinstrument of harp.

Op 30 december 2012 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek Josquin des Prez Qui belles amours a voor 2 stemmen ST en instrumenten AB of 4 instrumenten SATB, en een transcriptie voor klavierinstrument of harp.

Op 12 januari 2013 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek Josquin des Prez De tous biens playne voor 4 instrumenten ATBB of 4 blokfluiten SATT en ATBB, en transcripties voor klavierinstrument en voor klavierinstrument met pedaal of soloinstrument.

Op 8 maart 2013 toegevoegd op de pagina Bicinia van Obrecht tot Mozart Mozart, Sonata I voor viool en altviool in G KV 423, bewerkt voor alt- en tenorblokfluit.

Op 29 maart 2013 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek Josquin des Prez Fors seullement , twee vierstemmige bewerkingen van een compositie van Ockeghem, met transcripties voor klavierinstrument of harp en voor blokfluiten AATB resp. ATTB, en A l'ombre d'ung buissonet voor drie instrumenten (blokfluiten ATB) en transcriptie voor klavierinstrument. Op 31 mei 2013 is van dit laatste werk de tekst met Nederlandse en Engelse vertaling toegevoegd.

Op dezelfde datum en dezelfde pagina Domenico Maria Ferrabosco Io mi son giovinetta, editie come stà and alla quarta bassa voor vier stemmen of instrumenten, met transcripties voor klavierinstrument of harp en blokfluiten SATB.

Op 30 mei 2013 toegevoegd op de pagina Bicinia van Obrecht tot Mozart Mozart, Duetto II voor viool en altviool in G KV 424, deel 1 en 3 bewerkt voor alt- en tenorblokfluit, 2de tenorblokfluit ad libitum, en deel 2 voor alt, tenor en basblokfluit.

Op 5 juni 2013 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek Josquin des Prez En l'ombre d'ung buissonnet tout au loing d'une rivyere, voor 3 stemmen of instrumenten, S A/T B , met een transcriptie voor 3 blokfluiten SA/TB en voor klavierinstrument of harp, met Franse tekst en vertaling in Nederlands en Engels.

Op 18 juni 2013 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek Josquin des Prez Hélas madame, voor 3 instrumenten,  S/A TB , met een transcriptie voor 3 blokfluiten ATB en voor klavierinstrument of harp.

Op 20 juni 2013 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek Josquin des Prez Mon mary m'a diffamée, met tekst, noten en Engelse vertaling, editie come stà voor 3 stemmen of instrumenten STB, editie alla quinta bassa voor 3 stemmen of instrumenten ATB, transcriptie voor 3 blokfluiten ATB en voor klavierinstrument of harp.

Op 29 augustus 2013 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek Josquin des Prez Le Villain, editie come stà voor 4 instrumenten STTB,  transcriptie voor 4/5 blokfluiten S/ATTB en voor klavierinstrument of harp.

Op 21 september 2013 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek Josquin des Prez Madame hélas, voor 3 instrumenten, met een transcriptie voor 3 blokfluiten SAB en voor klavierinstrument of harp.

Op 15 oktober 2013 toegevoegd op de pagina Bicinia van Obrecht tot Mozart G.F. Händel, Sonate voor twee altblokfluiten, het eerste deel met bas of basso continuo ad libitum, HWV 405, uit een manuscript van het Fitzwilliam Museum te Cambridge. De complete sonate met critische noten en een arrangement van het slot van de ouverture van Händel's opera Il trionfo del Tempo e del Disinganno staat voor blokfluiten AAB op de pagina Post Petrucci.

Op 14 december 2013 toegevoegd op de pagina Bicinia van Obrecht tot Mozart J.S. Bach, een bewerking voor altblokfluit en basinstrument van het deel Tempo di Gavotta uit clavecimbelpartita nr 6, BWV 830, geïnspireerd op BWV 1019a, een alternatief deel van vioolpartita nr. 3.

Op 14 december 2013 toegevoegd op de pagina Post Petrucci Ut queant laxis, een hymne uit de 10de eeuw, met een anonieme vierstemmige zetting ervan uit de 16de eeuw, die geen rekening hield met de solmizatie-syllaben van het oorspronkelijke stuk, met een reconstructie van een vierstemmige versie die dat in de tenor wel doet. De vierstemmige zetting komt uit Glareanus' Dodecachoron.

Op 28 januari 2014 toegevoegd op de pagina Post Petrucci Pierre-Octave Ferroud, Pas redoublé, gearangeerd voor 4 en voor 5 blokfluiten, SSAB en SSATB.

Op 23 maart 2014 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek Josquin des Prez (?) Leal schray tante, transcripties voor 4 blokfluiten ATTB en voor klavierinstrument, uit de Tabulatuur van Clemens Hör, en op 26 maart 2014 arrangementen van twee stukken zonder tekst voor clavecimbel of harp en voor 4 blokfluiten resp. ATTB and STTB.

Op 5 april 2014 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek Alonso Mudarra, ca 1520 - Sevilla 1580, Fantasia que contrahaze la harpa en la manera de Luduvico (nr 10), Fantasie die de harp in de trant van Ludovico imiteert, uit Tres libros de musica en cifras para vihuela, Sevilla 1546, getranscribeerd uit de luittabulatuur  naar twee gewone notenbalken en gearrangeerd voor harp of klavierinstrument, en  Tiento Cifras para harpa y organo (nr. 9), Prelude "Becijfering voor harp en orgel", als laatste stuk opgenomen na boek III van de Tres libros (1546), getranscribeerd en geïnterpreteerd voor harp en klavierinstrument.

Op 24 april 2014 toegevoegd op de pagina Bicinia van Obrecht tot Mozart 27 Duos by Josquin Desprez or not, 27 duo's uit verschillende handboeken en bloemlezingen uit de 16de eeuw.

Op 25 mei 2014 toegevoegd op de pagina Renaissance bladmuziek Josquin des Prez (?), twee stukken zonder tekst, één met de titel Schanson en één zonder titel. 4 stemmige stukken, een editie naar de manuscripten, en versies voor blokfluiten STTB en ATTB en voor klavierinstrument of harp.

Op 9 juni 2014 heb ik de pagina Gregoriaans in modern notenschrift verbeterd en aangevuld.

Op de zelfde dag heb ik op de pagina Post Petrucci toegevoegd Louis Couperin, 2me Carillons, editie voor orgel en transcriptie voor blokfluiten SSAB; op 26 juni heb ik beide versies verbeterd en er een versie voor blokfluiten ATTB aan toegevoegd.

Op 10 juli 2014 geplaatst op de pagina Gregoriaans in modern notenschrift de dageraadsmis van Kerstmis in transcriptie volgens de neumen van Sankt-Gallen, Introitus Lux fulgebit, Graduale Benedictus, Alleluia Dominus regnavit, Offertorium Dominus enim firmavit, Communio Exsulta filia Sion, met tekst en vertaling in Nederlands en Engels.

Added on the page scores September 29th 2005: Johannes Ockeghem Fors seulement I and October 5th Fors seulement II and Hubert Waelrant, Als ick u vinde

Added October 6th 2005 Orlando di Lasso, Matona mia cara

Added October 8th 2005 Pierre de la Rue, Fors seulement

Added October 12th 2005 version for (recorder) ensemble  of Marbrianus de Orto La mi la sol and Hubert Waelrant, Als ick u vinde and October 31st/ November 11th this version of Giovanni Gabrieli, Canzon seconda; January 22nd 2006 the altus has been replaced, and diminutions in the style of Girolamo Diruta have been added July 4th 2009.

Added December 18th 2005: page Gregorian plainchant in modern staff notation for recorder, other melody instrument or solo voice

Added December 28th 2005: seperate parts of Pierre de la Rue, Fors seulement and harpsichord and ensemble version of Jacob Obrecht, Fors seulement

Corrected January 18th 2006: all scores on the page Gregorian plainchant in modern staff notation 

Added February 3rd 2006 Johannes Ghiselin Verbonnet, La Alfonsina  

Added February 6th 2006 on the page Gregorian plainchant in modern staff notation  the introit Gaudeamus for the saint's day of St Agatha (February 5th).

Added February 12th 2006 Johannes Martini, La Martinella

Added February 16th 2006  Pierre de la Rue, Plorer, gémir, crier / Requiem,  and February 20th 2006 Mijn hert heeft altijts verlanghen (My heart always has desire)

Added February 27th 2006 the page Bicinia from Obrecht to Mozart, for recorders or other melody instruments with music by Obrecht, Agricola, Bach and Mozart.

Added March 3d 2006 Antoine Busnois, In mijnen sin (In my  thought)

Added March 10th 2006 Alexander Agricola, In mijnen zin (In my thought)

Added March 13th 2006 on the page Bicinia from Obrecht to Mozart Johannes Ghiselin Verbonnet, Bicinium, and on March 15th François Couperin, Concert nr. 13 from Les Goûts réunis

Added March 17th 2006 Josquin des Prez, Entré je suis en grant pensée in a version in three voices and April 9th 2006 a version in four voices.

Added March 21st 2006 Henricus Isaac, In meinem sinn, version in 61 measures, and on March 24th 2006 the version in 44 measures.

Added April 19th 2006 an explanation on my method of conversion from square notation on the page  Gregorian plainchant in modern staff notation. The photograph of the harpsichord in the vault of Häverö Church (Sweden) from 1480 on the page Introduction has got a better contrast.

Added April 27th 2006 Johannes Ockeghem, Mors tu as navré/Miserere

Added May 21st 2006 some remarks on copyright on the page acknowledgments, some corrections in Gaudeamus and a version in square notation on the page Gregorian plainchant in modern staff notation

Corrected versions of the following pieces have been included July 12th and 14th 2006:  Pierre de la Rue, Plorer, gémir, crier / Requiem, Antoine Busnois, In mijnen sin and Johannes Ockeghem, Mors tu as navré/Miserere

An again corrected version of Antoine Busnois, In mijnen sin has been included September 13th and transposed versions of Antoine Busnois, In mijnen sin, alla quarta bassa, and Pierre de la Rue, Mijn hert heeft altijts verlanghen, alla quinta bassa. The background of these transpositions have been explained on the same page Renaissance sheet music.

Corrected versions of all pieces  have been placed on the page Gregorian plainchant in modern staff notation on September 24th and 29th 2006. The explanation of my transcription method has been corrected as well.

I included my own composition "IJmuiden 1953" for recorder quartet on the page Curriculum and contact.

Added October 6th 2006 Josquin des Prez, Fortuna desperata

I corrected all older files on the page Renaissance sheet music with their relevant midi-files between October 2nd and 10th 2006.

Added October 15th 2006 on the page Renaissance sheet music Alexander Agricola, Mijn alderliefste moeschkin (My dearest mummy).

Added October 16th 2006 on the page Renaissance sheet music an instrumental score of the anonymous Die Katzenpfote from the Glogauer Liedbuch.

Added October 17th and 18th 2006 Alexander Agricola, O Venus bant (Oh, Venus's tie) I and II

Added November 6th 2006 Alexander Agricola, Pater meus agricola est

Added November 17th 2006 the anonymous Fortna desperata (15th century)

Added November 26th 2006 Henricus Isaac, La la hö hö

Added December 1st 2006 Hayne van Gizeghem, De tous biens plaine

Added December 17th 2006 Jan Pieterszoon SweelinckJan Pieterszoon Sweelinck, Voicy du gay printemps, versions at the notated pitch and alla quinta bassa on the page Bicinia from Obrecht to Mozart and a keyboard transcription alla quinta bassa on the page Renaissance sheet music

Added December 20th 2006 Jacobus Barbireau, Een vroylic wesen, a pleasant being  on the page Renaissance sheet music

Added December 27th 2006 the mass of Christmas eve Hodie scietis and January 5th 2007 the midnight mass of Christmas on the page Gregorian chant in modern staff notation

Added January 9th 2007 Henricus Isaac, Insbruck ich muss dich lassen, keyboard transcription of the vocal version, and Insprugk ich muss dich lassen, keyboard transcription and 4-parts score of the instrumental version.

Added January 14th 2007 Orlande de Lassus, Haec quae ter triplici cecinerunt ordine, and Justus es Domine, from the Liber motettarum trium vocum (1575).

Added January 22nd 2007 Henricus Isaac, O Venus' bant (Ah Venus's tie)

Added January 30th 2007 Jacobus Barbireau, Scon lief (Fair love)

Added February 2nd 2007 text and translation of Jan Pieterszoon Sweelinck,Voicy du gay printemps.My edition of this work based on the printed edition by Seiffert from 1900 has been replaced by a new one based on the printed edition of 1612.

Added February 5th 2007 the text and separate parts of Orlande de Lassus, Haec quae ter triplici cecinerunt ordine, and the text of Justus es Domine, from the Liber motettarum trium vocum (1575).

Added February 11th 2007 Jan Pieterszoon Sweelinck, Io mi son giovinetta, on the page Bicinia from Obrecht to Mozart at the notated pitch and alla quarta bassa and a keyboard version alla quarta bassa on the page Renaissance sheet music

Added February 16th 2007 Jan Pieterszoon Sweelinck, Che giova posseder on the page Bicinia from Obrecht to Mozart and on the page Renaissance bladmuziek a keyboard version

Added March 3d 2007 Jan Pieterszoon Sweelinck, Lascia Filli mia cara, three-voiced madrigal with version alla quinta bassa and keyboard transcriptions of both versions

Added March 6th 2007 Jacobus Barbireau, Gracuuly et biaulx (Charming and beatiful(?))

Added March 16th 2007 on the page Renaissance sheet music Jan Pieterszoon Sweelinck, Facciam, cara mia File, three-voiced madrigal with version alla quinta bassa and keyboard transcriptions of both versions; a correction of the transcription of triplets has been applied on 22 March.

Added March 23d 2007 Pierre de la Rue, Tous les regres, four-voiced rondeau with keyboard transcription, text and translation.

Added April 12th 2007  Jan Pieterszoon Sweelinck, Pere de nous,Our father in three voices, with harpsichord transcription.

Added May 13th 2007 Alexander Agricola, four-voiced instrumental rondeau with separate parts and keyboard transcription and on May 14th 2007 a three-voiced version with keyboard transcription. Some corrections have been applied on May 24th and June 3d 2007.

Added May 28th 2007 Josquin des Prez, Si j'ay perdu mon amy, in three voices, transmitted without text. The text will however be restored later.

Added June 3d 2007 Josquin des Prez, Si j'ay perdu mon amy, in four voices, transmitted without text. The text will however be restored later.

 

Corrected versions of the two-part pieces by Jan Pieterszoon Sweelinck have been placed June 8th and 9th 2007; it concerns both the version for keyboard on the page Renaissance bladmuziek and the version for two voices or instruments on the page Bicinia from Obrecht to Mozart.

Corrected versions of Pierre de la Rue, Plorer, gemier, crier/Requiem and Hubert Waelrant, Als ick u vinde, have been placed on June 11th and 12th 2007.

Added June 18th 2007 Jan Pieterszoon Sweelinck, Per te, rosa gentile, three-part madrigal at the notated pitch and alla quinta bassa and keyboard transcription alla quinta bassa on the page Renaissance sheet music.

Added June 27th 2007 Orlande de Lassus, Ego sum resurrectio et vita, motet for  three voices or instruments, harpsichord transcription and score with parts, text and translation.

The four-voiced version of Alexander Agricola, De tous biens plaine, has been improved thoroughly on July 4th 2007, again on September 12th 2007 and musica ficta approved on October 12th 2007.

Added September 5th 2007 the chapter Renaissance music 1450-1520 to the Introduction. All texts on the page Renaissance sheet music have been revised at the same time.

Added September 14th 2007 Henricus Isaac, La Morra on the page Renaissance sheet music; the musica ficta has been approved October 12th 2007 and a version has been added, in which the differenst solutions by sources and editors of musica ficta.

 

Added November 5th 2007 on the page Renaissance sheet music Jan Pieterszoon Sweelinck, Un sol bacio ti dono, madrigal in three voices, with version alla quinta bassa and keyboard transcription alla quinta bassa.

On November 23th 2007 the page Introduction has been supplemented with images of the oldest harpsichord of an altar piece from Minden (Germany) from 1425 and a note on the manuscript of Henricus Arnault de Zwolle, ca 1440, with image.

Added December 2nd 2007 Orlande de Lassus, Christus resurgens ex mortuis, on the page Renaissance sheet music, motet for  three voices or instruments, harpsichord transcription and score with parts, text and translation.

Added December 25th 2007 J.S. Bach. prelude BWV 999, arranged for treble recorder solo, transposed to G minor on the page Bicinia from Obrecht to Mozart. The other two arrangements in F minor have been improved.

Added January 21st and 29th 2008 Emanuel Adriaenssen, Almande Prince, for lute, keyboard and recorders, and Adriaen Valerius, Wilhelmus, for lute, keyboard and cittern on the page Renaissance sheet music.

Added February 2nd 2008 Adriaen Willaert, circa 1490 Rumbeke/ Roeselare -1562 Venice, Ricercar in mi (1543), voor keyboard or three instruments with separate parts, and an improved version of Ricercar in re, with separate parts as well, on the page Renaissance sheet music.

Added March 3rd 2008 the page Post Petrucci with arrangements of compositions by Mendelssohn, Roussel, Satie and the owner of this site, for recorder ensemble and for harpsichord or other keyboard instrument.

I copied the counter from the home page to most of the other pages on March 7th and 12th 2008.

Added March 13th 2008 Erik Satie, Choral inappétisant, arrangement for recorder quartet on the page  Post Petrucci.

Added March 17th 2008 William Byrd, Fantasia from the  Fitzwilliam Virginal Book, arrangement for recorder quartet on the page Renaissance sheet music

Added March 23rd 2008 Johannes Ghiselin Verbonnet, La Spagna, version for keyboard instrument and score with separate parts on the page Renaissance sheet music

Added April 12th 2008 Adriaen Willaert, circa 1490 Rumbeke/ Roeselare -1562 Venice, Ricercar in fa and Ricercar in sol(1543), voor keyboard or three instruments with separate parts on the page Renaissance sheet music

Added April 13th 2008 a detail of a painting by Geertgen tot Sint-Jans with a clavecytherium on the page Introduction

Added September 10th 2008 Philippe Verdelot, Benche 'l misero cor, version for lute and voice by Adriaen Willaert and the original version for four voices transcribed for recorders on the page Renaissance sheet music. The transcriptions have been made by Jan Kok.

Added September 12th 2008 a page Introduction to Gregorian chant, separated from the page Gregorian plainchant in modern staff notation.

Added September 27th 2008 a corrected version of Pierre de la Rue, Plores, gémir, crier / Requiem, score   separate parts for alto voice and instruments and harpsichord transcription on the page Renaissance sheet music. These scores have been corrected again on November 26th 2008.

Added September 30th 2008 Orlande de Lassus, Ave Regina caelorum, score for three voices or instruments STB, separate parts and harpsichord transcription on the page Renaissance sheet music.

Added October 7th 2008 a corrected and supplemented version of the tract Qui confidunt on the page Gregorian chant in modern staff notation.

Added October 17th 2008 Orlande de Lassus, Sancta et immaculata Virginitas, score for three voices or instruments SAT and separate parts, at the originally notated pitch and alla quinta bassa ATB, with keyboard transcription alla quinta bassa, on the page Renaissance sheet music.

Added November 4th 2008 Orlande de Lassus, Sancta et immaculata Virginitas, extra part for tenor recorder with the version come stà, and separate parts with Justus es Domine on the page Renaissance sheet music, and November 6th 2008 extra separate parts for treble recorder for several motets by Lassus.

Added November 16th 2008 a second keyboard version of Henricus Isaac, La Morra in three voices on the page Renaissance sheet music. I provided this version with diminutions and ornaments in the style of Pierre Attaingnant from 1530/1531.

Added November 20th 2008 Orlande de Lassus, O Maria, clausus hortus, score for three voices or instruments SAT and separate parts, at the originally notated pitch and alla quinta bassa ATB, with keyboard transcription alla quinta bassa, on the page Renaissance sheet music.

Added December 25th 2008 Henry Purcell, Chaconne Two in one upon a Ground, for two treble recorders and bc with different solutions of the basso continuo on the page Post Petrucci, and on January 9th 2009 a keyboard arangement of the same piece. 

Added January 11th 2009 two corrected versions of Antoine Busnois, In mijnen sin, according to Codex Florence BN 2439 (Basevi) and Petrucci Canti C respectively on the page Renaissance sheet music, with versions alla quinta bassa for instruments and only alla quinta bassa for keyboard . The scores of the versions come stà have been corrected again on March 18th and 26th 2009.

Added January 16th 2009 my composition in Gregorian plainchant for one voice Quod chorus vatum, a hymn on text by Hrabanus Maurus (ca 800) for the vesper of St. Mary's Purification on the page Post Petrucci.

Added January 28th 2009 Orlande de Lassus, Domine Deus meus, in te speravi, score for three voices or instruments STB and separate parts, at the originally notated pitch and alla quarta bassa ATB, with keyboard transcription alla quarta bassa, on the page Renaissance sheet music.

Added February 8th and 22nd 2009 some separate recorder parts for Jan Pieterszoon Sweelinck, Lascia Filli mia cara,on the page Renaissance sheet music.

Added March 10th and October 11th 2009 corrected and supplemented versions of Aufer a me, Si iniquitates and Qui confidunt on the page Gregorian chant in modern staff notation.

Added April 3d 2009 Orlande de Lassus, Deus tu scis insipientiam meam, score for three voices or instruments AA/TB with separate parts and keyboard transcription, on the page Renaissance sheet music.

Added June 22nd 2009 Orlande de Lassus, Exaudi me, Domine, score for three voices or instruments STB with separate parts and keyboard transcription, on the page Renaissance sheet music.

Added June 28th 2009 Orlande de Lassus, Diligam te, Domine, score for three voices or instruments S/ATB with separate parts and keyboard transcription, on the page Renaissance sheet music.

Added July 4th 2009 Giovanni Gabrieli Canzon seconda with diminutions in the style of Girolamo Diruta (1597) and with an explanation how I made them, on the page Renaissance sheet music. I also replaced the midi files. Besides, I added a version alla quinta bassa on July 8th.

Added August 25th Giovanni Gabrieli, Canzon terza, harpsichord version, second harpsichord version alla quinta bassa, with my diminutions in the style of Grolamo Diruta in Il Transilvano; score and 4 separate parts,(bass part with G-clef), second score alla quinta bassa and 4 separate parts, on the page Renaissance sheet music.

Added September 28th Giovanni Gabrieli, Canzon quarta, harpsichord version, second harpsichord version alla quinta bassa, with diminutions in the style of Grolamo Diruta in Il Transilvano; score and 4 separate parts for recorders, on the page Renaissance sheet music.

Added October 15th 2009 on the page Renaissance sheet music Jan Pieterszoon Sweelinck, Vaga gioia amorosa, madrigal in three voices, score, text and translation and separate parts for recorders, and keyboard transcription, with version alla quinta bassa, score, text, translation and separate parts for recorders and keyboard transcription alla quinta bassa.

Added December 5th 2009 three renewed versions of Antoine Busnois, In mijnen sin, the first according to Codex Florence BN 2439 (Basevi) and Petrucci Canti C, a second one according a reconstruction and a keyboard trancription, on the page Renaissance sheet music . I removed the second and third version on the request of an interested person. I added them again on December 27th after a revision. I permanently withdrew the versions alla quinta bassa.

Added January 6th 2010 the announcement of the cd Suaviter, made by the Schola cantorum Gregoriana Assen, with Arnold den Teuling as conductor, recorder player and webmaster of this site on the pages Home and Gregorian chant in modern staff notation.

Added January 6th 2010 Jan Pieterszoon Sweelinck, Dolci labri amorosi, madrigal in three voices, score, text and translation and separate parts for recorders,  with version alla quinta bassa, score, text, translation and separate parts for recorders and keyboard transcription alla quinta bassa, on the page Renaissance sheet music.

Added April 14th 2010 on the page Bicinia from Obrecht to Mozart Jan Pieterszoon Sweelinck, Morir non puo'l mio core, madrigal in two voices, score, text, translation and separate parts for recorders, with version alla quarta bassa, score, text, translation and separate parts for recorders, and on the page Renaissance sheet music keyboard transcription alla quarta bassa.

From April 26th until May 10th 2010 I supplied separate parts for recorders to the scores of Sweelinck where they missed. They have been placed on the page Bicinia from Obrecht to Mozart and Renaissance sheet music, both in the versions come stà and alla quinta bassa.

Added May 12th 2010 Three Fantazias in three parts by Henry Purcell, in versions for three recorders and for harpsichord or other keyboard instruments on the page Post Petrucci. The arrangements have been made by Jan Kok.

Added May 16th 2010 Jan Pieterszoon Sweelinck, Qval viue Salamandra, madrigal in three voices, score, text and translation and separate parts for recorders, with keyboard transcription, on the page Renaissance sheet music.

Added October 15th 2010 Jan Pieterszoon Sweelinck, Amor, io sent' un respirar, madrigal in three voices, score, text and translation and separate parts for recorders, with keyboard transcription, on the page Renaissance sheet music.

Added November 24th 2010 Jan Pieterszoon Sweelinck, Dolcissimo ben mio, madrigal in three voices, score, text and translation and separate parts for voices, recorders or other melody instruments, with keyboard transcription, on the page Renaissance sheet music.

Added December 23d 2010 Jan Pieterszoon Sweelinck, Ricco amante son' io, madrigal in three voices, score, text and translation and separate parts for voices, recorders or other melody instruments, with keyboard transcription, on the page Renaissance sheet music.

Added January 1st 2011 Jan Pieterszoon Sweelinck, Jamais n' avoir, chanson in three voices, score, text and translation and separate parts for voices, recorders or other melody instruments, with keyboard transcription, on the page Renaissance sheet music.

 

 

 

 

 

Added March 28th 2011 keyboard transcriptions of Orlande de Lassus/ Orlando di Lasso Prophetiae Sibyllarum, Prologus, Sibylla Persica en Sibylla Libyca.

Added April 1st 2011 keyboard transcriptions of Orlande de Lassus/ Orlando di Lasso Prophetiae Sibyllarum, Sibylla Delphica en Sibylla Cimmeria.

Added July 10th 2011 Antonio de Cabezón, Versos del sexto tono, supplemented with verses from the Liber usualis, for keyboard or plucked instrument, with an arrangement for four recorders or other melody instruments.

Added Jult 12th 2011 from Luis Luis Venegas de Henestrosa's Libro de cifra nueva: the anonymous Fabordón I de vihuela and Fabordón II de vihuela, probably by Alonso Mudarra and Diego de Pisador, for keyboard or plucked instrument, with transcription for recorders or other melody instruments on the page Renaissance sheet music.

Added July 14th 2011 George Frideric Handel (Halle 1685 - Londen 1759), Concerto Grosso opus 3 nr. 1 (H.W.V. 312), arrangement for recorders SSAB (part 1 and 3) and AATB (part 2), score midi file and separate parts on the page Post Petrucci.

Added July 18th and 20th 2011 Adriaen Valerius (Middelburg ca 1575-Veere 1625), Pavane Lachrime met den Bas, from Nederlandtsche gedenck clanck, Amsterdam 1626, after John Dowland (1562-1622), Flow my tears, for soprano and bass voice, or soprano or treble and bass recorders, with arrangements for soprano and alto voice or soprano and treble recorders and for tenor and bass voices or recorders, Dutch text on the murder of Henry IV of France in 1610, with translation in English, and Pavane Philippi met den Bas with a text and translation about misfortune in the rebellion against the king of Spain, on the page Bicinia from Obrecht to Mozart.

Added July 23rd 2011 keyboard transcriptions of Orlande de Lassus/ Orlando di Lasso Prophetiae Sibyllarum, Sibylla Samia and Sibylla Cimana, September 18th Sibylla Hellespontica and Sibylla Phrygia and September 27th 2011 the Sibyllae Europaea, Tiburtina, Erythraea and Agrippa on the page Renaissance sheet music.

Added November 15th 2011 and improved December 20th 2011 scores for 4 instruments and transcriptions for keyboard instrument or harp of Josquin des Prez, A l'eure que je vous and Vive le roy on the page Renaissance sheet music.

 

 

 

Added January 13th 2012 Josquin d'Ascanio (=Josquin des Prez?), In te Domine speravi, in the transmitted version in four voices and a more or less reconstructed three voice form, keyboard transcriptions and scores for instruments Renaissance sheet music.

Added February 16th 2012 two works by François Couperin: 10th concerto from Les Goûts réunis, second part, Plainte pour les violes, for two viols or other low instruments with extra bass voice, both according to the original 1724 print and with modernised clefs, a version for recorders TTB and a version for harpischord, other keyboard instrument or harp, and: 12-th concerto, first part, for two viols or other low instruments with a realised figured bass ad libitum, both according to the original print and with modernised clefs, a version for recorders TB and a version for harpsichord other keyboard instrument or harp, on the pages  Bicinia from Obrecht to Mozart and Post Petrucci

I replaced the first part of the 12th concerto for the complete concerto, withdrawing the versions with  realised figured bass on March 26th 2012.

Added June 30th 2012 Carl Philipp Emanuel Bach, Pedal Exercitium BWV 598, transcriptions for treble recorder and for harpsichord, and Franz Schubert, Der Leiermann, arrangement for 4 recorders SABB on the page  Post Petrucci.

Added July 1st 2012 Jan Pieterszoon Sweelinck, Echo fantasia nr 16 in A, arrangement for recorder quartet SATB on the page Renaissance sheet music .

Replaced July 16th and again November 9-th 2012 Antoine Busnois, In mijnen sin (in my thought), with a new critical comment, on the page Renaissance sheetmusic.

Added October 9th 2012 Josquin des Prez L'homme armé, versions for 4 recorders SA/TTB or other melody instruments, for keyboard and for keyboard with seperate tenor voice for solo instrument or organ pedals, on the page Renaissance sheet music.

Added October 9th 2012 J.S. Bach, Fuga BWV 961, arrangements for treble and tenor recorders and for descant and treble recorders, and November 11th Fuga in E minor uit Das Wohltemperierte Clavier BWV 855 (without prelude) on the page Bicinia from Obrecht to Mozart.

Added November 23d 2012 Josquin des Prez Je sey bien dire, versions for 4 recorders ATTB or other melody instruments and transcription for keyboard instrument or harp, on the page Renaissance sheet music.

 

Added December 7th 2012 Josquin des Prez Comment peult, versions for 2 voices and 4 instruments or 4 instruments, at notated pitch (come stà) and a 5th down (alla quinta bassa), for 4 recorders STTB  and transcription of the version alla quinta bassa for keyboard instrument or harp, on the page Renaissance sheet music.

Added December 17th 2012 Josquin des Prez Que vous ma dame - In pace in idipsum, for 3 voices or instruments SAT or ATB, at notated pitch (come stà) and a 5th down (alla quinta bassa), and transcription of the version alla quinta bassa for keyboard instrument or harp, on the page Renaissance sheet music.

Added December 22nd 2012 Josquin des Prez Baisiez moy, for 2 voices AB and 2 instruments SA/T or 4 instruments SAAB or STTB, and transcription for keyboard instrument or harp, on the page Renaissance sheet music.

Added December 30th 2012 Josquin des Prez Qui belles amours a voor 2 voices ST and instruments AB or 4 instruments SATB, and a transcription for keyboard instrument or harp, on the page Renaissance sheet music.

Added January 12th 2013 Josquin des Prez De tous biens playne for 4 instruments ATBB or 4 recorders SATT and ATBB, and transcriptions for keyboard instrument and keyboard instrument with pedal or solo instrument, on the page Renaissance sheet music.

Added March 8th 2013 Mozart, Sonata I for violin and viola in G Major KV 423, arranged for treble and tenor recorders, on the page Bicinia from Obrecht to Mozart

Added March 29th 2013 Josquin des Prez Fors seullement , two four -part compositions based upon Ockeghem's piece, with transcriptions for keyboard instrument or harp and for recorders AATB and ATTB, and A l'ombre d'ung buissonet for three instruments (a.o. recorders ATB) with keyboard or harp transcription  on the page Renaissance sheet music. The text and translation in English and Dutch has been added on May 31th 2013.

Added on the same date and the same page Domenico Maria Ferrabosco, Io mi son giovinetta, edition come stà and alla quarta bassa for four voices or instruments, Italian text and translation in English, with transcriptions for keyboard instrument or harp and for recorders SATB.

Added May 30th 2013 Mozart, Duetto II for violin and viola in G Major KV 424, 1st and 3d movement arranged for treble and tenor recorders, second tenor recorder ad libitum, and 2nd movement for treble, tenor and bass recorders, on the page Bicinia from Obrecht to Mozart.

Added June 5th 2013 Josquin des Prez En l'ombre d'ung buissonnet tout au loing d'une rivyere, for 3 voices or instruments S A/T B, with transcriptions for 3 recorders SA/TB and for keyboard instrument or harp on the page  Renaissance sheet music. With the text in French and translations in English and Dutch.

Added June 19th 2013 Josquin des Prez Hélas madame, for 3 instruments S/A TB, with transcriptions for 3 recorders ATB and for keyboard instrument or harp on the page  Renaissance sheet music.

Added June 20th 2013 Josquin des Prez Mon mary m'a diffamée, for 3 instruments S/A TB, with text, comment and translation in English, edition come stà for 3 voices or instruments STB, edition alla quinta bassa for 3 voices or instruments ATB, transcriptions for 3 recorders ATB and for keyboard instrument or harp, on the page  Renaissance sheet music.

Added August 29th 2013 Josquin des Prez Le villain, for 4 voices or instruments STB, edition alla quinta bassa for 4 instruments ATTB, transcriptions for 4/5 recorders S/ATTB and for keyboard instrument or harp, on the page  Renaissance sheet music.

Added Sepember 21st 2013 Josquin des Prez Madame hélas, for 3 instruments, with transcriptions for 3 recorders ATB and for keyboard instrument or harp on the page  Renaissance sheet music.

Added October 15th 2013 G.F. Handel, Sonata for two treble recorders, first part with bass or basso continuo ad libitum, HWV 405, edited from a manuscript in the Fitzwilliam Museum, Cambridge, on the page Bicinia from Obrecht to Mozart. I included the complete sonata with critical notes and an arrangement of the final section of the overture of Handel's opera Il trionfo del Tempo e del Disinganno for 2 treble recorders and bass recorder on the page Post Petrucci.

Added December 14th 2013 J.S. Bach, arrangement for treble recorder and bass instrument of the movement Tempo di Gavotta from harpsichord partita nr 6, BWV 830, inspired by BWV 1019a, alternative movement for violin partita nr. 3, on the page Bicinia from Obrecht to Mozart.

Added December 14th 2013 the 10th-century hymn Ut queant laxis with anonymous composition in four voices from the 16th century, that ignored the solmization syllables of the original piece, with a reconstruction of the four voiced piece with the right solmization syllables in the tenor, on the page Post Petrucci. The four voiced piece is from Glareanus's Dodecachordon.

Added January 28th 2014 Pierre-Octave Ferroud, Pas redoublé, arranged for 4 and 5 recorders SSAB and SSATB, on the page  Post Petrucci.

Added March 23d 2014 Josquin des Prez (?) Leal schray tante, transcriptions for 4 recorders ATTB and for keyboard instrument from the Clemens Hör Tablature and March 26th arrangements of two untexted pieces for keyboard instrument or harp and for recorders resp. ATTB and STTB, on the page  Renaissance sheet music.

Added April 5th 2014 Alonso Mudarra, ca 1520 - Sevilla 1580, Fantasia que contrahaze la harpa en la manera de Luduvico (nr 10), Fantasia imitating the harp in the manner of Ludovico, from Tres libros de musica en cifras para vihuela, Sevilla 1546, transcribed from the lute tablature to standard notation in two staves for harp or keyboard instrument, and  Tiento Cifras para harpa y organo (nr. 9), Prelude "Figures for harp and organ", the last piece included after book III of the Tres libros (1546), transcribed and interpreted for harp and keyboard instrument from Mudarra's own tablature system, on the page  Renaissance sheet music.

Added April 24th 2014: 27 Duos by Josquin Desprez or not, 27 duos collected from different handbooks and florilegia from the 16th century.

Added May 25th 2014 Josquin des Prez (?) on the page  Renaissance sheet music, two pieces without text, one with the title Schanson, and one without title. They are in four voices, I included a new edition from the manuscripts, transcriptions for recorders STTB and ATTB and for keyboard instrument or harp.

Corrected June 9th 2014 the page Gregorian chant in modern staff notation.

On the same day I added Louis Couperin, 2me Carillons, edition for organ and transcription for recorders SSAB, on the page Post Petrucci; I corrected both versions and added a version for recorders ATTB on June 26th.

Added July 10th 2014 the Christmas Mass at dawn of in transcription according to the neums of Sankt-Gallen on the page Gregorian chant in modern staff notation, the Introitus Lux fulgebit, Graduale Benedictus, Alleluia Dominus regnavit, Offertorium Dominus enim firmavit, Communio Exsulta filia Sion, with text and translation in English and Dutch.

Free counter and web stats Terug naar begin van de pagina Back to top of the page