STATIONS IN SPANJE


ALLE foto`s die vertoond worden zijn EIGEN gemaakte

 

BORDILS JUIA  zicht richting gebouw

BORDILS JUIA 2002

Vanachter het spoor naar het stations"gebouw" gekeken en dus ook spaanse pet-pubers zijn niets waard want ook hier al alles ondergeklad en vernield... er werden geen kaartjes meer verkocht . . . er stopten nog wel treinen maar wanneer ?? het vertrek-tijden bord was onleesbaar vernield ...


CELRA zicht richting gebouw

CELRA 2002

Vanaf de straat naar het mooi opgeschilderde gebouw gekeken waar ook ooit een loket in was maar nu was alles gesloten ... ernaast .. het GROTE gebouw was langer geleden het stationsgebouw maar door gebrek aan klanten waren ze al omgetrokken naar het wc-huisje en nu door verder gebrek aan klanten ( mensen zijn ook hier nogal arm .. kunnen dus geen trein betalen en hebben daarom maar allemaal een auto want dat kost niks schijnbaar.. ) vanwege de enorme verniel-zucht was er ook geen vervang-loket te vinden .. ook de naam-borden op de perrons waren alweer vrijwel on-leesbaar ( de verf van de opknap-beurt was nog niet eens echt droog... )


FLACA  zicht richting modern gebouw

FLACA 2002

Vanaf de volle parkeerplaats naar het moderne gebouwtje gekeken .. er was ook nog een loket maar dat was .. gesloten ... naast de perrons stond nog een vergammeld goederenhuis evenals een vergammelde water-toren uit het stoom-tijdperk .. de toegang tot het middenperron was echter wel gewoon via een onderdoorgang en niet gewoon over het spoor zoals bij de vorige 2 stations wel was..


FLACA  zicht in de stationshal

FLACA-loketruimte 2002

Zicht in de stationshal ( nou ja hal... ) met een loket dat schijnbaar ook nog wel eens open is .. en ernaast een vervang-loket netjes in de muur ingebouwd ..er schijnen dus ook kameras te hangen want er is nog niks vernield hierbinnen ...


FLACA  zicht richting loods

FLACA goederen-loods 2002

Vanaf het perron de nogal vergammelde loods gezien waar wel gewoon nog de naam ophangt ook


GIRONA CS   zicht richting gebouw

GIRONA CS 2002

Voor alle toeristen is GIRONA ook een "verplicht nummer" vanwege de mooie oude binnenstad en de beek met de brood-etende vissen en mooie bruggetjes.. voor het station hoef je niet te komen want dat is een soort bunker... waarin dan wel een "echte" stations-hal met ook loketten en winkeltjes en zo .. aan de andere zijde is het bus-station dus daar ook geen goede foto mogelijk .. de sporen liggen hoog "op" het dak .. door de stad gaan die sporen op een moderne betonnen brug verder waaraan een soort hangende tuin is aan het ontstaan


GIRONA   zicht richting gebouw

GIRONA ex-station 2002

Vanaf de weg naar het antieke gebouw gekeken wat volgens de in alle talen aanwezige borden het OUDSTE station van spanje zou moeten zijn ... het staat "dwars" op de sporen die aan de achterkant dus hun einde hadden .. waar die sporen en perrons waren was nu een groot met palmen voorzien plein ( dit is te vinden enkele 100den meters vanaf de huidige stations-bunker )


MALGRAT DE MAR   zicht richting gebouw

MALGRAT DE MAR 2002

Door de vele bomen en de lage zon gedwongen deze "halve" gebouw-foto ... het was wel gewoon open en ook van aktief loket voorzien ( drukke toeristen lijn.. ) vanaf het perron kun je NET niet de zee induiken omdat er nog een strand in de weg is .. het spoor loopt hier een heel stuk op het strand ... vanaf de weg MOET je altijd eerst het spoor voorbij voordat de duikbril op kan...


PORT BOU  zicht richting dorp en station

PORT BOU 2002

Van boven uit de bergen zicht richting dorp en het grote stations-complex .. alle sporen "dwars" op de foto zijn van de goederenhaven alwaar van breed-spoor naar normaal-spoor moet worden overgeladen .. maar ook de stationshal ( nou ja sporen-hal dan ) is niet echt bescheiden te noemen voor de 3 treinen die er nog per dag passeren ...


PUIGCERDA  zicht richting gebouw

PUIGCERDA 2002

Vanaf het midden-perron ( aan het gras is te zien dat er niet echt veel treinen nog komen hier ) naar het mooie gebouw gekeken wat eveneens een grens-station is ( de volgende stop is in frankrijk LA TOUR DE CAROL ) in de stationshal was zogaar een loket en dat werd net gesloten omdat 10 minuten geleden de laatste trein van de dag was vertrokken richting girona


RIPOLL  zicht richting gebouw

RIPOLL 2002

Vanaf de parkeerplaats naar het mooi gekleurde gebouw gekeken in de al lager gezakte zon ( gekomen vanaf puigcerda ) ook hier waren ze net het loket aan het sluiten want de allerlaatste trein naar barcelona was net door de loket-man nog weg-gefloten.. op het perron was het echter gewoon nog druk omdat er een soort cafe was met zitplaatsen buiten op het perron en dat bleef schijnbaar wel nog gewoon open..


RIPOLL   zicht op perron 1

RIPOLL trein 2002

Vanaf het perron zicht over perron 1 en de drukte rond de trein die de allerlaatste is die vertrok voor vandaag dus deze missen is slapen in de openlucht verpicht...


RIPOLL  stoom-tijdperk resten

RIPOLL stoom-resten 2002

Vanaf datzelfde perron 1 maar dan helemaal naar het uit-einde gelopen is nog dit te vinden .. is vast al een hele tijd niet meer in aktieve dienst maar door het betere klimaat duurt het langer voordat het vanzelf instort....


RIPOLL  zicht richting ex-gebouw??

RIPOLL ex?? 2002

Vanaf het perron naar een gebouw gekeken wat op LA ESTACION DE TREN ( de spaanse stations-foto-site ) als STATION word opgevoerd ... het stond nu leeg en was gewoon open maar er liepen al diverse "soorten" mensen rond dus dan maar vanaf het perron erheen gekeken .. en toch maar NIET eens binnen gaan kijken


en dit waren ze al .. alle spaanse stations... hier is de uitgang..
LET OP .. alle onzin text zit hier