STATIONS OP DE FOTO GEZET


ALLE foto`s die vertoond worden zijn EIGEN gemaakte

 

HIER STAAN DUITSE STATIONS DIE BUITEN DE EUREGIO LIGGEN


en dat kunnen er heeeeeeeeeeel veel zijn !!!

Volgens de DB web-site ( wel een hele puzzel-tour om het te vinden ) bestaan er in duitsland 5800 AKTIEVE stations ( van .. enkel perron langs enkele lijn tot BERLIJN HBF en alles wat er-tussen is ... ) .. gezien de ervaring met het in foto brengen van de stations binnen de euregio-zone word er geschat dat er OOK NOG 5000 stations zullen liggen die NIET meer in aktieve dienst zijn ... een voorzichtige be-studering van een kaart van alleen het ruhr-gebied levert VELE buiten-dienst lijnen ( en dus ook buiten-dienst stations.. ) op .. dan wemelt het ook nog van de museum-lijnen MET stations erbij en ook zijn er een hele waaier bahnstrassen-radwegen waar vaak in de voormalige stations ge-pauzeerd kan worden omdat er een cafe inzit... en dan is er nog de ex-DDR waar ALLE stations gewoon in dienst zijn gebleven tot de muur viel want in de ddr bestond geen werkeloos-heid dus ook alle stations bleven gewoon open ook al stopte er maar een trein per dag ... helaas zijn ze nu een enorme inhaal-slag aan het leveren door zo snel mogelijk zo veel mogelijk oude gebouwen te slopen ..

HET ZOU HIER NU NET ZO GOED SWT-STATIONS KUNNEN HETEN ...

HU?? wat is nu SWT ... als je dit in een zoek-robot ingeeft krijg je 10.000 hits maar NIET over wat ik bedoel ... het SWT is een trein-kaartje waarmee je alleen in het week-end ( SCHONES-WOCHENENDE-TICKET ) met de trein mag zwerven door HEEL duitsland ... ze kunnen zo royaal zijn omdat.... je er alleen mee in de stop-treinen mag en dus nog niet eens HALF duitsland kunt halen.... ook is te merken dat de HOLLANDERS toch een beetje van die duitsers hebben geleerd want .... het was eerst een echt WOCHEN-ENDE kaartje waarmee je dus een HEEL week-end in de trein mocht .. toen is het op-gesplitst in een DAG kaartje maar WEL gewoon even duur gebleven ( dus eigenlijk is het 100 % duurder geworden want voor een WOCHEN-END moet je nu TWEE keer betalen....) nu word het gewoon elk jaar duurder zoals alle trein-kaartjes .. toch heb je het ZO terug verdient want ook "gewone" trein-kaartjes zijn er erg duur .. ( alleen als je ver wil en snel werkt het niet daar je enkel met de stop-slak mag met het swt )

FIETS EN SWT en het aantal stations verdubbeld...

bij mijn SWT-zwert-tochtjes was het me al opgevallen dat ook in duitsland in het wochen-ende de trein-dienst op een lager pitje staat .. eens per uur inplaats van eens per 30 minuten of eens per TWEE uur inplaats van eens per uur ... op zondag is het al helemaal moeilijk om kleinere stations te bezoeken .. die is dan eigenlijk enkel geschikt om de grotere stations eens te gaan bekijken daar daar wel gewoon nog meerdere treinen stoppen ... om de "score" toch een beetje op pijl te brengen ( 10 stations is toch nog E 2,80 per station ... ) werd be-sloten voor enkele euro`s een fiets-kaartje bij te nemen wat eerst een super-snelle reis-aanvang oplevert ( geen langdurig lopen maar op de fiets naar het station suizen ) dan een hoop gesleep ( overstappen en meestal naar een ander perron dus veel trap af en weer op.. ) maar daarna ook weer het voordeel van uitstappen .. snel de foto-sessie op station A uitvoeren .. inplaats van de resterende 50 minuten wachten op de trein nu op de fiets en naar het volgende station en dan ook station B op de foto en dan weer met de trein naar station C en hetzelfde rituweel uitvoeren .. hierbij is ook nog het risico groot dat een inmiddels opgedoekt station tussendoor ook nog "meegenomen" kan worden .. ( met wat pech is er een tussen B en C en dan is het plan weer naar de k**** want dan "moet" er eerst terug gefietst gaan worden ( of het gebouw negeren kan ook... ) ) ... zo heb ik ook een stukje opgedoekte lijn ( van de AHRTAL-BAHN ) alsnog op de foto gekregen door eerst naar het huidige eindpunt met de trein te gaan en dan de lijn verder volgen tot het vroegere eindpunt ( nadeel .. het stuk moet ook weer op de fiets terug-gegaan worden ).. een ander nadeel is .. in de meeste treinen is wel plaats voor de fiets maar.... beperkt .. en als het wat mooier weer is aan het worden komen opeens van alle kanten fietsers uit de motten-ballen en loop je het risico dat je "effe" op de volgende trein mag gaan wachten van de conducteur..( die dan vaak pas over 60 minuten komt afmeren ) want vreemd genoeg willen die zaterdag-fietsers ALLEMAAL net naar huis als je zelf ook naar huis wil gaan ... en aangezien dan de zon al te laag is ( als ze uberhaupt nog schijnt ) voor stations-foto`s is alvast verder fietsen geen echte optie meer ..

STATIONS ZIJN PER LETTER ONDERGEBRACHT OP "EIGEN" PAGINA....

Om te veel "omslepen" met de foto`s te voorkomen is ervoor gekozen om ook hier de stations per letter een pagina te geven .... als er meer als 30 van een letter dreigen te komen kan er dan stiekum een pagina -B tussengeschoven worden zonder dat er een hele hoop "geschuif" met foto`s en bijbehorende text nodig is.... gezien het feit dat er 5800 aktieve en ca 5000 de-aktieve stations zijn zult u hier dan ook NIET MEER als een spelden-prik duitse stations vinden .... als ik er al in slaag om 580 aktieve stations met SWT-zwerven te vergaren is dat NOG maar NET eeeeeeen procent van alles !!! helaas hebben die duitsers dat zelf ook in de gaten want je kan zoeken wat je wil ( op internet ) je zult er geen duits STATIONSWEB vinden !!.... P.S.. door "gebrek" aan stations ( terwijl er 5800 zijn... ) is toch een beetje gefoeteld en staan soms wel 3 letters op een pagina .. dat kan later altijd nog uit-elkaar gerekt worden tot losse pagina`s ...
EN HIER DAN DE STATIONS..
geen zin in duitse-stations of verkeerd geklikt ? hier kun je terug .. terug naar het begin...