STATIONS OP DE FOTO GEZET


ALLE foto`s die vertoond worden zijn EIGEN gemaakte
( dat is dan ook GOED te zien aan de hoge "kwaliteit" van de opnames... )

 

HIER ZIJN ALLE STATIONS DIE IN 2005 IN HET SPOORBOEKJE STONDEN TE VINDEN .. aangevuld met wat "losse" die al lang geleden uit de vaart genomen zijn ...


ER IS IETS NIEUWS VERSCHENEN OP DE FOTO-PAGINA`S ...

het was een heel geknutsel ... maar nu zijn dan de NAMEN van de stations verplaatst naar een "losse" regel BOVEN de foto .. tevens is die dan aangevuld met een klein beetje informatie ( waarvoor weet niemand.. ) en die bevat als eerste het STATIONSNUMMER ... dat is nog een res-tant uit de tijd dat conducteurs nog met kassa-bon makers door de treinen liepen ... ( dat waren die super-ingewikkeld uitziende machientjes met 10.000 knoppen die ALLEMAAL bediend moesten worden alvorens er na een draai aan een slinger een geldig kaartje in de vorm van een kassa-bonnetje uitkwam .. ( enkel of retour .. met of zonder de toen nog in vele soorten te krijgen korting... van waar naar waar .. en welke datum om maar eens iets te noemen )) .. ook toen was de NS al on-betrouwbaar want de nummers lopen NIET netjes van A naar Z maar er zitten merkwaardige "sprongen" in de reeks nummers door het alfabet heen .. ik meende dat dat kwam omdat als een station ver-nieuwd werd meteen maar het nummer mee vernieuwd werd ( dit enkel omdat HEERLEN ook een "hoog" nummer had gekregen nadat het mooie oude gebouw vervangen was door het nieuwe gebouw ) dus of dat echt de reden was ?? .. nog steeds zijn de nummers te vinden op het treinkaartje maar het heet nu afgiftepunt .. ook als je een kaartje afstempeld in een van de 10.000 gele stempelaars komt nog het stations-nummer mee in de afstempeling .. het volgende is het AUTOMAATNUMMER .. dat is de kode die je moet intypen in het altijd open loket ( het OUDE model dan .. die nieuwe met aanraakscherm moet je het alfabet kennen... ) om een gewenst station als "doel" op het kaartje te krijgen ( bij enkel of retour kaartjes ) en daarna staat dan een datum .. dat is de maand waarin de foto geschoten werd en verder niks...
DIT ALLES ZONDER GEWEER zoals die duitsers dat zo mooi zeggen ... dat wil zeggen dat ik GEEN garantie afgeef of alle nummers wel echt correct zijn overgetypt !! schadeclaims voor verkeerd verkregen kaartjes omdat het nummer van MIJN pagina is gebruikt inplaats van dat wat op de automaat staat gelden niet ...

DIT ZIJN ALLES "NIEUWE" FOTO`S ... ( 2003-2004-2005 )


en ook deze keer was het eigenlijk NIET de bedoeling om geheel nederland te gaan door-kruisen zoals ik dat al eens gedaan had wat het foto-album "stations uit het spoorboekje 1992" tot gevolg had .. nu is het verhaal nog wat erger als toen .... in 2003 had de NS zomer-toer kaartjes waar je binnen 10 dagen 3 dagen in de drukke treinen mocht gaan zitten .. dan is er nu nog het fenomeen INTERNET bij-gekomen ( bestond voor 1992 vast ook al maar niet voor het gewone werk-volk...) nu waren er maar liefst DRIE stations-lijsten op afroep beschikbaar ... de lijst van de NS zelf die op hun web-site te vinden was om uw reis te kunnen plannen ... op WICKEPEDIA was ook een lijst der nederlandse stations te vinden en dan ook nog op STATIONSWEB was een lijst te vinden ... toen was het een kwestie van zoek de verschillen ( alleDRIE de lijsten gaven een VERSCHILLEND aantal stations op ... ) en daarna was het nog enkel af-strepen van alle al in 1992 op de lijst gevonden stations .. wat overbleef was dus NIEUW of een typ-fout op een der lijsten ( z.b. wickepedia wist een station BEURS te liggen in rotterdam maar was dan weer BLAAK vergeten.. ) ... na alle afsteep-werk waren het er wel erg weinig dus toen maar een aan-vulling doen door te kijken waar er sinds 1993 nieuw gebouwd was ( ver-nieuwd stationsgebouw .. ver-nieuwde perrons.. gesloopt gebouw en zo... )

HET EERSTE "ZWERVEN" BEGON DAN IN 2003


met een hit-lijst van zowat 60 stations op zak begon dan in 2003 het eerste zwerven met de trein teneinde alles weer eens bij te werken wat vanaf 1993 nieuw was bijgekomen en tevens het her-bezoeken van stations welke na 1993 een "zware" verbouwing ( dan wel sloop gebouw ) hadden moeten meemaken .. al bijna op instinkt ( ahum.. ) werd van elk bezocht station ook een kaartje mee-genomen als "aandenken" wat de NS natuurlijk weer blij maakte ( al een zomer-kaart op zak en toch geld achterlaten ... )

2004 EEN JAAR OM NOOIT MEER TE VERGETEN


ik was al enkele malen samen met mijn vriend naar frankrijk gegaan alwaar dus ook een hele "set" stations op de foto zijn gekomen ... zogaar het beroemde LA TOUR DE CAROL was getroffen ( beroemd uiter-aard NIET om het mooie gebouw maar om het feit dat er maar liefst DRIE soorten sporen samenkomen .. smal-spoor van de gele trein ( le train jaune ) het "gewone" spoor van de franse treinen en het breed-spoor vanuit spanje .. met wat geluk ( of kennis van spoor-boekjes in vreemde taal ) is het mogelijk om dan DRIE soorten treinen op een foto te krijgen ( was mij ook gelukt maar dan dus door stom geluk... ( door net op de goede tijd op het station zijn )) .... nu echter werd hij ziek en steeds zieker en inplaats van lekker in de zomer naar frankrijk te gaan was er nu een crematorium te bezoeken ... de dokter zij .. je moet iets doen wat je leuk vind want anders... en dus had ik maar weer een "setje" zomer-toeren gekocht en een stations-lijst gemaakt ... nu echter om "gewoon" ergens mee bezig te zijn ... toch was er NOG een reden ... ze waren ernstig aan het dreigen met een OV-CHIP-KNIP en dan zouden er dus geen trein-kaartjes meer zijn ... en om dus nog alle stations op trein-kaartje te krijgen was het al kort-dag ...
DE 3 TREINEN

LA TOUR DE CAROL

Vanaf het franse perron ( nou ja het is gewoon in frankrijk ... ) zicht op de 3 treinen ... rechts de zeer beroemde GELE TREIN die heeft zogaar al een aflevering van RAIL-AWAY weten te vullen .. langs dit perron de "gewone" franse trein en iets verder staat de spaanse trein langs zijn "eigen" perron want daar is dat brede spoor dus niemand anders kan daar komen..



2005 EN DAN NU MAAR "EFFE" DE REST DOEN....


de "dreiging" met de OV-CHIP-KNIP is inmiddels alweer voor enkele jaren verschoven ( in 2004 was ALLEEN op VLAARDINGE-CENTRUM al iets van die poortjes te be-wonderen ) .. dus het verplicht snel de "ronde" doen is ver-vallen ..er was een nieuw plan "ontsproten".. in de vroege lente is de zon al WEL hoog genoeg voor mooie foto`s maar de struiken zijn nog NIET van blaadjes voor-zien zodat de gebouwen met weinig groen-hinder op de foto kunnen en dus nu SUPER-zuinig leven ( al vanaf de vorige herfst eigenlijk ) om genoeg gespaart te hebben om een ov-maand-kaart te kunnen kopen .. dit werd meteen AFGESTRAFT door het kapot-gaan van de lens op de foto-camera .. ( in feb. 2005 nog met wat haperen ALMERE OOSTVAARDERS ermee op de foto gekregen ) ... en dus dan maar .... niks doen en verder sparen door het aangewende zuinige leven vol te houden ... in de zomer een nieuwe lens kopen ( duur .. ) en dan een setje zomer-toeren om de laatste 180 stations af te racen .... SHIT de NS heeft de zomer-toer uit het pakket genomen !! en dus WEER een domper ... ( ze hadden nu nog enkel een kaart voor TWEE personen .. en die was ook nog maar TWEE dagen geldig inplaats van DRIE !! ) maar WEL gewoon even door als vorig jaar !! .. dat zou dan opeens RUIM E30 per dag gaan kosten ... een "losse"dagkaart was E24 ... ook hebben ze allang geen "gewone" 3-dagen kaarten meer en ook de week-kaart is ver-vallen ... en dus ..... werd het alsnog een MAAND-KAART inclu bus ..... maar dus wel alle gebouwen tussen de groente verborgen inmiddels..

EN TOEN WERD DE LIJST LANGER....


bij het doorsnuffelen van het internet waren me al langer die mooie site`s van die ... spoor-lopers .. spoor-volgers .. spoor-zoekers ... en hoe ze zich ook mogen noemen op-gevallen ... ze hadden vaak uit-bundige verslagen van een allang ver-vlogen spoorlijn op hun pagina`s staan met foto`s van elk schroefje - bordje - km paaltje - bruggenhoofd en .... STATIONSgebouw wat ze langs die lijn nog tegenkwamen ... die gebouwen zagen er vaak nog uit als waren ze nog in dienst en dus.... die kunnen waar mogelijk ook "meegenomen" worden tijdens het zwerven met de trein ( vandaar ook de ov-kaart inplaats van enkel ns-kaart ) het plannen van de reizen kon nu "echt" beginnen .. dan komt meteen weer een wazig verschijnsel boven-drijven ... er staan WEL mooie foto`s van het ex-gebouw op die site`s maar er staat NIET bij waar dat dan wel zou kunnen liggen ( behalve KM x,y langs spoorlijn z die al 40 jaar opgebroken is ... ) ook het beroemde STATIONSWEB faalt op dat gebied ( door het geheel ont-breken van adress-gegevens bij de gesloten stations ( postkode - huisnummer - naam van bewoners en zo hoeft ook niet . ENKEL de straat waarlangs het te vinden is zou mooi zijn geweest )) het zoeken op land-kaarten levert dan gelukkig nog wel eens een stations-weg -straat -plein op maar daar stopt dan weer GEEN bus.... en dus moest ook nog LOPEN danwel fiets-in-trein-meenemen in het plan meegenomen gaan worden ...

ER STAAN HIER DUS ZEKER NIET ALLE STATIONS OP FOTO


als je nu denkt dat hier dan ALLE stations-gebouwen van nederland zijn te vinden .. JAMMER dat is dus ECHT niet zo ... er staan wel alle stations die in 2005 in het spoor-boekje stonden en dan ook een hele rij ex-gebouwen die soms pas na inten-sief speurwerk gevonden werden ( vooral WILNIS was ERG goed verborgen ... er was WEL een stations-weg maar daar was dus GEEN station te vinden !! ) ..... het zou best wel eens kunnen gebeuren dat er in 2006 nog enkele dag-kaarten versleten gaan worden om nog wat van die ex-stations in de collectie te kunnen toevoegen ( er word dan wel pas na 9 uur vertrokken danwel op zaterdag omdat het anders veel te duur is .. )

TE LAAT ONT-DEKT .... NU 50MB I.P.V. 25MB...


deze firma heeft steeds 25MB in de aanbieding gehad en die waren dan ook geheel vol-gepropt tot de laatste byte ... als er ook maar EEEEN foto bij-geschoven moest worden moest er eerst een andere vernietigd worden.... en dus alzotamelijk zo zuinig mogelijk de foto`s aan het maken ( beetje kleiner ... nog wat meer compressie totdat ze nog NET als foto te herkennen zijn ... ) de hele site zo zuinig mogelijk opzetten ( dus geen obscure kleur-effecten en wazig java-script meer ) en dan met opzenden steeds EERST een "oude" bladzijde uit het 1992 album leeg-maken en dan pas de nieuwe pagina er weer in ... .. tot mijn verbazing paste het er allemaal in 1x in terwijl de pc hier aangaf ... groote op schijf 25,4 MB ... dan eens kijken bij de gegevens hoeveel er nu werkelijk opgezonden was ..... staat er gewoon ... u heeft 25,4MB van uw 50MB in gebruik !!! hadden ze het stiekum ver-dubbeld intussen ... dus had eigenlijk alsnog kunnen doen wat de bedoeling was ... een "nieuwe" foto en dan een "oude" ernaast om het veschil te laten zien ... dat gaat nu dus NIET meer gebeuren .. als u het station in alle staten wilt zien ( van super-oud tot vandaag ) zult u toch echt de link van STATIONSWEB dienen aan te klikken !! .... er "liggen" hier nog stapels foto`s van frank-rijk en ook van duitsland zijn er nog veel dus die res-terende MB`s gaan ook wel vol-komen ....

Op 04-02-2006 staan er 484 FOTO`S van samen 468 STATIONS in het album


voor de echt fanatieke stations-gebouw-bezoeker ( zouden die uberhaupt wel bestaan ....) er staan zogaar MINDER stations als aangegeven omdat er inmiddels ook al enkele BUS-stations zijn tussengeslopen ... en het dus niet meer 100 % een treinen-aangelegenheid is .. en het risico bestaat zogaar dat met het opzoeken van die stations-zonder trein of spoor er nog meer bus-stations op de foto gaan komen omdat er vandaar gelopen moet gaan worden ..


geen zin in nederlandse-stations of verkeerd geklikt ? hier kun je terug .. terug naar het begin...
klaar met lezen of vlug naar onder gescrold ? hier zitten de stations... DE SNELLE ROUTE ZONDER INTRO..
hier zitten wat linken naar "concurrenten" en zo ( ook spoor-lopers en dergelijke pagina`s kunt u er vinden ) de uitweg naar betere pagina`s
hier zit een lijst met de stations die nog bestaan maar nog niet op de foto zijn wenslijst-pagina